۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۹
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

استیضاح وزرای اقتصاد مشکلی را حل نمی‌کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره احتمال استیضاح وزرای اقتصادی گفت: در شرایط فعلی استیضاح مشکلی را حل نمی‌کند و فقط بر مشکلات می‌افزاید، باید به فکر راه چاره‌ای برای حل مشکلات و مسائل کشور بود.
رضا رحمانی شامگاه امروز در جمع صنعتگران استان اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های پیش روی جمهوری اسلامی، باید با انعطاف بیشتری در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری و عمل کرد.

وی افزود: باید به فکر مدیریت تحریم‌های اعمال شده باشیم و در مواردی که نیاز باشد تصمیمات قبلی را متوقف کرده و با برنامه و تصمیمات جدیدی به مصاف مشکلات پیش روی اقتصاد کشور رفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نقشه راه سال ‌جاری را ترسیم کردند باید به فکر حمایت از تولید ملی باشیم و با ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و کاهش قیمت تمام شده به نبرد با تحریم‌ها برویم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه باید به نبرد با تحریم‌ها رفت، گفت: عدم مدیریت صحیح تحریم‌ها بیشتر از خود تحریم‌ها به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

سهم تولید از هدفمندی باید پرداخت شود

وی ادامه داد: اجرا و عملیاتی کردن صحیح قوانین تصویب شده مانند هدفمند کردن یارانه‌ها، بودجه سالانه، برنامه پنج ساله و قانون فضای کسب و کار از جمله راهکارهایی است که می‌تواند منجر به تقویت تولید شود.

رحمانی با انتقاد از عدم پرداخت سهم تولید از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی کشور زیر فشار هستند و باید بر اساس قانون، دولت برای حمایت از تولید کشور این سهم را پرداخت کند.

وی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بدون پرداخت سهم تولید صحیح نیست، چون تولید با اشتغال و معیشت مردم گره خورده و آسیب به تولید برابر با آسیب و فشار به مردم است.

توضیحات وزرای اقتصادی قانع کننده نبود

رحمانی با اشاره به جلسه هفته گذشته مجلس با وزرای اقتصادی دولت تصریح کرد: توضیحات وزرای اقتصادی در مورد حمایت از تولید قانع کننده نبود و باید تصمیمات و راه‌های تازه‌ای برای حمایت از تولید به کار گرفته شود.

استیضاح مشکلی را حل نمی‌کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره احتمال استیضاح وزرای اقتصادی اعلام کرد: در شرایط فعلی استیضاح مشکلی را حل نمی‌کند و فقط بر مشکلات می‌افزاید، باید با اتحاد و همدلی به فکر راه چاره‌ای برای حل مشکلات و مسائل کشور بود.
کد مطلب: 1291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *