۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۶

سعودی‌ها؛ خواهان پیروزی رامنی

یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، برخی گزارش ها از فعالیت شدید عربستان سعودی به نفع میت رامنی حکایت می کند
فعالیت های لابی سعودی در امریکا به نفع رامنی –که هم اکنون در ائتلاف استراتژیک با لابی اسراییل به سر می برد- شدت زیادی گرفته، به گونه ای که عملا برخی دستگاه های نظارتی در امریکا نسبت به آن حساس شده اند. این منابع تاکید کردند که عربستان از طریق برخی مرتبطان خود در حال شارژ مالی ستاد رامنی و همچنین رایزنی به نفع وی در میان لابی های سیاسی ایالات متحده است.
منابع دیپلماتیک به «ایران هسته ای» گفتند که سعودی همچنین تلاش زیادی برای جلب نظر لابی ها و شرکت های نفتی به نفع رامنی به عمل آورده است.
بنابر این گزارش ها، نقش اصلی را در این فرآیند از جانب عربستان بندر بن سلطان مسئول دستگاه اطلاعاتی این کشور –که اخیرا جانشین مقرن بن عبدالعزیز شده- و از جانب امریکایی ها هم جیمز اسمیت (James B. Smith) سفیر امریکا در عربستان سعودی بر عهده دارد که گفته می شود روابط نزدیکی با رامنی دارد.
اگرچه این خبر نیمه تایید شده هم وجود دارد که اخیرا تامیر پاردو ریس موساد در سفری محرمانه به ریاض، با بندر بن سلطان درباره جزئیات نحوه اثر گذاری بر صحنه سیاسی امریکا با وی مذاکره کرده است.
انتخابات امریکا روز سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ (۶ نوامبر ۲۰۱۲) برگزاری می شود.
هم اکنون در نظرسنجی ها رامنی و اوباما شانه به شانه یکدیگر حرکت می کنند اما منابع مطلع می گویند در کالج های الکترال که انتخاب کنندگان اصلی رییس جمهور در امریکا هستند، اوباما از رامنی جلوتر است.
شکل گیری اتئلاف سعودی- صهیونیستی علیه اوباما در انتخابات امریکا در مجموع زمینه ساز وجود نوعی بحران در روابط منطقه ای امریکا پس از انتخابات ۶ نوامبر است، و این به رغم همه خدماتی است که اوباما در دوران ریاست جمهوری خود به اسراییل کرده است.
کد مطلب: 12916
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *