۰
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰

لایروبی مسیلها پایتخت را از سیل نجات داد

براساس آمارهای اعلام شده در ٢٠ دقیقه ابتدایی بارش باران شب گذشته پایتخت شاهد بارش ٢۵ میلیمتر باران بوده ایم این در حالی است که تمامی نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران برای رفع مشکلات احتمالی در آماده باش کامل بوده اند.
براساس آمارهای اعلام شده در ٢٠ دقیقه ابتدایی بارش باران شب گذشته پایتخت شاهد بارش ٢۵ میلیمتر باران بوده ایم این در حالی است که تمامی نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران برای رفع مشکلات احتمالی در آماده باش کامل بوده اند.
به گزارش ایسنا، اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بارش باران که از شب گذشته در پایتخت آغاز شد، گفت: بارش شب گذشته از توده ای واقع در غرب تهران ( مناطق ٢١، ٢٢ و ۵) آغاز شد و در ادامه در تمامی پایتخت شاهد بارش باران بودیم.
او با بیان اینکه در همان ساعات ابتدایی در مدت زمانی کمتر از ٢٠ دقیقه ٢۵ میلیمتر باران در پایتخت بارید، افزود: این میزان بارش دقیقا به همان اندازه ای بود که باعث وقوع سیل از ناحیه رودخانه کن طی سال های گذشته شد.
مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه حجم بارش ها از شب گذشته بسیار زیاد بوده است، اضافه کرد: اگر مسیل‌ها و کانال های شهر پیش از این با لایه روبی های مستمر آماده نبودند بی شک شاهد بروز مشکلات بزرگی در سطح شهر بودیم.
عطایی با تاکید بر اینکه شب گذشته به دلیل حجم بارش ها شاهد تجمیع آب لحظه ای در خیابان های پایتخت بودیم، عنوان کرد: تجمیع آب به معنی آب گرفتگی نیست زیرا به دلیل حجم بارش رگباری مدت زمانی برای هدایت آب به سمت انهار نیاز بود.
او با بیان اینکه از  عصر گذشته تمامی نیروهای خدمات شهری در مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران در آماده باش کامل بودند، تاکید کرد: همچنین در نقاط حساس شهر نیروهایی با تجهیزات کامل مستقر بودند تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.
مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه شب گذشته شاهد آب گرفتگی یا تخریب عمده ای در سطح شهر نبودیم، گفت: بنا به اعلام سازمان هواشناسی این بارش به صورت مقطعی تا بعد از ظهر امروز -31 اردیبهشت-در پایتخت ادامه دارد و نیروهای خدمات شهری همچنان در اماده باش خواهند بود.
عطایی در ادامه به موضوع گرفتگی انهار و جوی ها به دلیل ریختن زباله و سایر پسماند ها به آنها اشاره کرد و گفت: تعداد معدودی از شهروندان که بخشی از آنها را کسبه تشکیل می دهند همچنان زباله های خود را در انهار و جوی ها رها می کنند، این در حالی است که مخازن زباله به تعداد کافی در سطح شهر وجود دارد.
براساس گزارش پایگاه خبری شهر، او ادامه داد: این اقدامی که از سوی معدود شهروندان صورت می گیرد باعث می شود به هنگام بارش باران شاهد آب گرفتگی در سطح جوی ها و نهرهای شهر تهران باشیم و تلاش مضاعف افرادی که در شرایط سخت بارش باران مجبور به پاکسازی می شوند. این در حالی است که شهروندان با مشارکت های اجتماعی می توانند از بروز این مشکلات جلوگیری کنند.
کد مطلب: 129776
برچسب ها: پایتخت لایروبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *