۰
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱

وضعیت وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت خبر داد.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت خبر داد.
سردار علیرضا لطفی در گفت وگو با ایسنا،درباره وضعیت وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت گفت: در این حوزه وضعیت ما وضعیت مناسبی است، البته حتی یک مورد وقوع جرم نیز از نظر ما نباید رخ دهد و منظورم از مناسب این است که آمار ما بسیار کم است.
وی ادامه داد: دلیل این وضعیت هم این است که همکاران ما با اقدامات فنی که انجام دادند، در اواخر پارسال و ابتدای امسال چهار باند مسلحانه را قبل هر اقدامی شناسایی و دستگیر کردند و امروزه دیگر برنامه ریزی ما در پلیس آگاهی پیرامون اقدامات خشن و مسلحانه، شیوه پیش‌دستانه است و با رصد مجرمان پیش از وقوع جرم، بسیاری از آنان را دستگیر می کنیم.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون هر سرقت و جرم مسلحانه ای که در تهران رخ داده، همگی منجر به کشف و دستگیری شده است.
لطفی با بیان اینکه در بهار آمار وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت در  مقایسه با بهار پارسال کاهش داشته است، گفت: البته در این مدت اقدام خشن و مسلحانه پیچیده و نگران کننده ای هم نداشتیم، عمده جرائم مسلحانه سرقت و زورگیری و اختلافات بود که افراد با اسلحه های غیرمجاز، غیر استاندارد و حتی تقلبی دست به این جرائم زده بودند.  
وی درباره اینکه چند درصد جرائم با سلاح گرم رخ می دهد، گفت:  عدد جرائم مسلحانه ما در این مدت بسیار انگشت شمار است و اصلا قابل توجه نیست، اما با توجه به حساسیتی که روی این جرائم وجود دارد، هر مورد آن به سرعت اطلاع رسانی شده و جامعه از آن با خبر می شود.
لطفی خاطرنشان کرد: برای مقابله با چنین جرائمی و کاهش آن برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و در تلاشیم تا با  اقدامات پیش دستانه با این قبیل از جرائم پیش از وقوع برخورد کنیم.
کد مطلب: 110592
برچسب ها: جرائم مسلحانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *