۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۲

در این دولت وزرا کاره ای نیستند

حجم سوءمدیریت ها به قدری بوده است که نمایندگان مانده‌اند در کدام مورد از مسئولان سوال کنند. اقتصاد کشور وضعیت مناسبی ندارد. بانک مرکزی نرخ رسمی تورم را ۲۴ درصد اعلام کرده است اما کارشناسان ۲ برابر این رقم را اعلام می‌کنند.
امیر طاهرخانی گفت: طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا در مجلس نهم سرانجامی نداشته است. مجلس فاقد فراکسیون های قوی سیاسی است که به دنبال مطالبات عامه جامعه باشد.
امیر طاهرخانی نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک درباره فراز ونشیب‌های بسیار در طرح های استیضاح در مجلس با بیان این مطلب گفت: نمایندگان بیشتر به سمت مطالبات منطقه ای و شهرستانی بوده‌اند و زمانی که به مطالبات و خواسته های منطقه ای خود می رسند، نسبت به مسائل مهم کلان کشور بی تفاوت می شوند بنابراین سرنوشت استیضاح ها به این شکل در می آید. ضمن اینکه استیضاح ها تا به حال نتیجه روشنی نداشته و این موضوع باعث شده است که استیضاح مرود توجه و اهمیت نباشد.
این نماینده ادوار مجلس افزود: نمایندگان علاوه بر مطالبات منطقه ای باید به دنبال مطالبات کلان کشور باشند. دولت نیز به دنبال این است که استیضاح ها ناکام شود و توپ را به زمین مجلس بیاندازد. مشکلات حاصل سوءمدیریت‌های دولت است اما مردم مجلس را مقصر می دانند به این دلیل که مجلس به وظایف خود عمل نمی کند. مجلس باید در اقدامات خود تجدید نظر کند.
وی گفت: علاوه بر این در این دولت وزرا کاره ای نیستند و باید به دنبال سوال از رئیس جمهور بود و نمایندگان باید پاسخ های خود را از وی بخواهند. مردم باید ببینند که مجلس کار خود را انجام داده است و دولت است که پاسخگو نیست.
طاهرخانی گفت: حجم سوءمدیریت ها به قدری بوده است که نمایندگان مانده‌اند در کدام مورد از مسئولان سوال کنند. اقتصاد کشور وضعیت مناسبی ندارد. بانک مرکزی نرخ رسمی تورم را ۲۴ درصد اعلام کرده است اما کارشناسان ۲ برابر این رقم را اعلام می‌کنند. هیچکدام شعارهایی که دولت در زمینه اشتغال داده بود به سرانجام نرسیده و حاصل مدیریت دولت این بوده است که در زمینه های مختلف، کشور در آستانه بحران قرار گیرد.
وی افزود: سیاسست خارجی کشور تعطیل است و با کشورهای تاثیر گذار ارتباط موثری نداریم. صنعت و هر کجای دیگر که اشاره کنیم وضعیت مطلوبی ندارد و این خوشایند نیست. مجلس اگر به وظیفه خود عمل کند بسیاری از مشکلات قابل حل است.
نماینده پیشین تاکستان در مجلس تاکید کرد: اگر شاهد هستیم که تصمیمات و اظهاراتی غیرکارشناسی از سوی برخی دولت مردان و رئیس دولت گفته می شود که منافع ملی کشور را به خطر می اندازد، دلیلش این است که مجلس به وظیفه خود عمل نمی‌کند.
کد مطلب: 12998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *