۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱

ماجرای هدیه یک وزارتخانه به منتخبان تهران

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره هدیه یکی از وزارتخانه‌ها به منتخبان استان تهران در مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره هدیه یکی از وزارتخانه‌ها به منتخبان استان تهران در مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، در پی انتشار خبری از سوی روح الله ایزدخواه منتخب تهران در خصوص کارت هدیه یکی از سازمان‌های دولتی استان تهران در جلسه معارفه با منتخبان این استان احمد امیر آبادی در توضیحاتی گفت: یکی از وزارتخانه‌ها در تهران جلسه‌ معارفه‌ای با نمایندگان استان تهران برگزار کرد و در انتهای جلسه دو کارت هدیه به آنها داد. نمایندگان این کارت‌ها را با ابراز ناراحتی برگرداندند که این اتفاق خوبی برای مجلس یازدهم است.
وی یادآور شد: در ادوار گذشته هم این اتفاق افتده بود مثلا در مجلس نهم  کمیسیون برنامه در جلسه یکی از سازمان‌ها حضور پیدا کردند که به ما تبلت دادند؛ همان زمان ما نمایندگان به همراه نامه‌ای این تبلت‌ها را برگرداندیم و تاکید کردیم که باید از این رفتارها پرهیز شود چون در شأن نمایندگان نیست.
امیرآبادی ادامه داد: این که نمایندگان استان تهران هم این هدایا را برگردانند اتفاق خوبی است؛ نشان می‌دهد مجلس یازدهم در این بحث‌ها کوتاه نمی‌آید و برخورد می‌کند. انتظار ما از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی آن است که در قبال نمایندگان چنین رفتارهای نداشته و شأن نمایندگان را رعایت کنند.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد این که تا چه اندازه نمایندگان مجاز به دریافت هدایا از دستگاه‌های اجرایی هستند گفت: در قانون ممنوعیتی در این باره وجود ندارد. ولی اصل بر آن است که این هدایا گرفته نشود چون نمایندگان ناظر بر دستگاه‌های اجرایی هستند و ممکن است گرفتن هدایا شائبه‌ای ایجاد کند. پس اگر دستگاه اجرایی اقدام به این کار کرد نماینده باید برخورد کند همان کاری که درباره نمایندگان تهران افتاد که اگر تکرار شود شدیدا در مجلس با آن برخورد می‌شود.
وی در  پایان گفت و گو با شبکه خبر درباره برنامه هیات رئیسه برای دادن تذکر به دستگاه‌ها جهت تکرار نکردن این اتفاق گفت: قطعا به دستگاه‌های اجرایی تذکر داده خواهد شد که نباید چنین اقداماتی ناشایستی را انجام دهند.
به گزارش ایسنا، روح الله ایزد خواه منتخب تهران در مطلبی در صفحه اینستاگران خود نوشته است که در جلسه معارفه نمایندگان استان تهران با یکی از سازمان‌های دولتی استان دو کارت هدیه به ارزش  مالی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جهت خرید از مارک‌های داخلی اهدا شد که منتخبان این کارت‌ها را پس دادند.
کد مطلب: 130324
برچسب ها: منتخبان تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *