۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴

پرداخت یارانه متولدین جدید مشروط شد

هیات وزیران با تصویب آئین‌نامه اجرایی هدفمندی یارانه‌ها، بار دیگر وزارت کار را مکلف کرد که سه دهک بالای درآمدی را شناسایی و حذف کند؛ همچنین پرداخت یارانه به موالید جدید منوط به تایید وزارت کار خواهد بود.
هیات وزیران با تصویب آئین‌نامه اجرایی هدفمندی یارانه‌ها، بار دیگر وزارت کار را مکلف کرد که سه دهک بالای درآمدی را شناسایی و حذف کند؛ همچنین پرداخت یارانه به موالید جدید منوط به تایید وزارت کار خواهد بود.
هیات وزیران در جلسه عصر روز گذشته با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و معطوف‌ کردن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند، آئین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد.
براساس این آئین‌نامه، وزارت کار موظف شد با کمک بانک‌های اطلاعاتی، سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیر را با ارائه دلیل و مدرک به افراد، شناسایی و به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی کند و این سازمان می‌بایست یارانه خانوارهای اعلامی را در اولین نوبت حذف کند.
البته در این آئین‌نامه عنوان شده که افراد می‌توانند نسبت به این موضوع اعتراض کنند و با اعلام رضایت از دسترسی وزارت کار به اطلاعات بانکی خود اجازه بررسی اطلاعات و مستندات را بدهد و چنانچه واجد شرایط باشند، یارانه آنها پرداخت می‌شود.
شروط پرداخت یارانه به موالید جدید
یکی دیگر از بندهای قابل توجه در مصوبه هیات وزیران، پرداخت یارانه موالید جدید است. به این صورت که پرداخت یارانه نقدی به فرزندان متولد شده خانوارهای یارانه‌بگیر، مشروط به تایید وزارت کار و وجود منابع است در حالی که پیش از این با تولد فرزند، یارانه نقدی بدون هیچ شروطی برای وی واریز می‌شد.
هیات وزیران در ادامه وزارتخانه‌های نفت و نیرو را مکلف کرد تا از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط تمامی دریافتی‌های (منابع) مربوطه را از طریق حساب‌های مفتوحه خزانه داری کل کشور نزد بانک مرکزی به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز کنند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز مکلف است به ازای هر ردیف از دریافتی‌های فوق، نسبت به افتتاح حساب نزد بانک مرکزی با هماهنگی خزانه داری اقدام کند.
همچنین خزانه داری کل کشور نیز موظف است سهم عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به حساب سازمان امور مالیاتی نزد خزانه داری واریز کند تا سازمان امور مالیاتی عوارض مذکور را به حساب وزارت کشور برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند.
کد مطلب: 130415
برچسب ها: یارانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *