۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۸

تصمیم عجیب کرمانشاه و کردستان درباره اورامانات

استاندار کرمانشاه ورود به مناطق اورامانات را به مدت پنج روز ممنوع کرد، درحالی‌که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان گفت: این محدودیت به استان کرمانشاه مربوط می‌شود. در استان کردستان دسترسی به منطقه اورامانات محدود و یا ممنوع نشده است.
استاندار کرمانشاه ورود به مناطق اورامانات را به مدت پنج روز ممنوع کرد، درحالی‌که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان گفت: این محدودیت به استان کرمانشاه مربوط می‌شود. در استان کردستان دسترسی به منطقه اورامانات محدود و یا ممنوع نشده است.
منطقه اورامان (هورامان) پهنه‌ای کوهستانی در استان‌های کردستان و کرمانشاه است که دامنه آن تا خاک عراق گسترده می‌شود. شهرستان‌های روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث‌باباجانی در استان کرمانشاه جزء منطقه اورامانات هستند که به دستور استاندار کرمانشاه ورود به این مناطق از فردا (سه‌شنبه ۱۳ خردادماه) تا شنبه، ۱۷ خردادماه ممنوع است.  
هوشنگ بازوند همزمان با آغاز سفرها در تعطیلات نیمه خرداد و اعلام وضعیت قرمز در استان کرمانشاه، این ممنوعیت تردد را اعلام کرد و گفت: مردم اورامانات بسیار مهمان‌نواز هستند اما اگر در تعطیلات آخر هفته سیل مسافران به این منطقه وارد شوند، شاهد بحرانی شدن وضعیت بیماری کرونا خواهیم بود.
از سوی دیگر اسماعیل مریوانی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان ـ که روستای اورامانات تخت و بخشی از مناطق اورامان در این استان واقع شده است، به ایسنا گفت: این ممنوعیت به استان کرمانشاه مربوط می‌شود و به استان کردستان ارتباطی ندارد و همچنان دسترسی به منطقه اورامانات و روستای "اورامان تخت" از سمت استان کردستان آزاد است.
وی یادآور شد: همه تاسیسات و مراکز گردشگری در استان کردستان با رعایت پروتکل بهداشتی بازگشایی شده‌اند و تعدادی از هتل‌های استان نیز پذیرش مسافر را آغاز کرده‌اند. طبق اعلام معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هیچ محدودیتی برای اجرای تور وجود ندارد.
مریوانی تاکید کرد: در استان کردستان ممنوعیتی برای ورود مسافر در تعطیلات نیمه خردادماه اعمال نشده است، مگر این‌که روستاها طبق نظر شورای روستا، مستقل در این‌باره تصمیم بگیرند.  
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان درباره چگونگی نظارت و مدیریت سفرها در تعطیلات نیمه خرداد با توجه به همه‌گیری کرونا، اظهار کرد: حجم سفرها دیگر مثل گذشته نیست، در تعطیلات عید فطر هم تعداد سفرها به کردستان خیلی کم بود، مخصوصا این‌که وضعیت کرونا در استان کردستان نزدیک به قرمز است. علاوه‌بر این مسافران مقصد مشخصی در کردستان دارند که شامل شهرهای مریوان، سنندج و بانه می‌شود که سعی می‌کنیم نظارت‌ها در این مسیر را بیشتر کنیم.
کد مطلب: 130420
برچسب ها: اورامانات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *