۰
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۵

بازگشت ایران به رتبه دهم مبتلایان کرونا

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۰۲ هزار و ۱۷۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای شش میلیون و ۹۷۶ هزار و ۴۵ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
از میان سه میلیون و  ۱۶۲ هزار و ۹۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۰۵ مورد معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۳ هزار و ۵۸۶ مورد معادل دو درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند. 
همچنین از سه میلیون و ۸۱۳ هزار و ۹۵۴ پرنده مختومه بیماران مبتلا به کرونا سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر معادل ۸۹ درصد از موارد بهبود یافته و فقط ۴۰۲ هزار و ۱۷۰ نفر معادل ۱۱ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند. 
تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.
در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است. اما آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است. 
آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۱۲ هزار نفر عبور کرده است.
از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. ایالات متحده یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۴۴ مبتلا، ۱۱۲ هزار و ۹۶ قربانی
۲.  برزیل ۶۷۶ هزار و ۴۹۴ مبتلا، ۳۶ هزار و ۴۴ قربانی
۳.  روسیه ۴۵۸ هزار و ۶۸۹ مبتلا، ۵۷۲۵ قربانی
۴. اسپانیا ۲۸۸ هزار و ۳۹۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۵ قربانی
۵. انگلیس ۲۸۴ هزار و ۸۶۸ مبتلا، ۴۰ هزار و ۴۶۵ قربانی
۶. هند ۲۴۶ هزار و ۶۲۲ مبتلا، ۶۹۴۶ قربانی 
٧. ایتالیا ۲۳۴ هزار و ۸۰۱ مبتلا، ۳۳ هزار و ۸۴۶ قربانی
۸. پرو ۱۹۱ هزار و ۷۵۸ مبتلا، ۵۳۰۱ قربانی
۹. آلمان ۱۸۵ هزار و ۶۹۶ مبتلا، ۸۷۶۹ قربانی
۱۰. ایران ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ مبتلا، ۸۲۰۹ قربانی
پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۶۹ هزار و ۲۱۸ مبتلا، فرانسه با ۱۵۳ هزار و ۶۳۴ مبتلا، شیلی با ۱۲۷ هزار و ۷۴۵ مبتلا، مکزیک با ۱۱۳ هزار و ۶۱۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۹۸ هزار و ۸۶۹ مبتلا، کانادا با ۹۵ هزار و ۵۷ مبتلا، پاکستان با ۹۳ هزار و ۹۸۳ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۳۶ مبتلا، قطر با ۶۷ هزار و ۱۹۵ مبتلا، بنگلادش با ۶۳ هزار و ۲۶ هزار مبتلا و بلژیک با ۵۹ هزار و ۷۲ مبتلا  بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
همچنین کشورهای بلاروس، هلند، آفریقای جنوبی، سوئد، اکوادور، امارات متحده عربی، کلمبیا، سنگاپور، پرتغال، مصر، کویت، سوئیس، اندونزی، اوکراین، لهستان، ایرلند، آرژانتین، فیلیپین و رومانی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند. 
کد مطلب: 130686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *