۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۹

رونمایی کنگره آمریکا از بسته تحریمی علیه ایران

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از آنچه به اصطلاح بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران خوانده شده، رونمایی کردند.
جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از آنچه به اصطلاح بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران خوانده شده، رونمایی کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که از آنچه «بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران» خوانده شده، رونمایی کرده‌اند.
این طرح تحریمی ۱۱۱ صفحه‌ای که توسط کمیته مطالعاتی جمهوری خواهان در کنگره ارائه شده، شامل ۲۵ سیاست پیشنهادی درباره ایران است که برخی از این سیاست‌ها شامل طرح‌های تحریمی است.
این طرح در صورت تصویب شامل موارد زیر خواهد بود:
۱- سازوکار تحریمی موسوم به "ماشه" اجرایی می‌شود و تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران برگردانده می‌شوند.
۲- تحریم تسلیحاتی ایران (که اواخر مهرماه به پایان می‌رسد) تمدید می‌شود.
۳- وزارت خزانه‌داری آمریکا موظف می‌شود سردار «امیرعلی حاجی‌زاده»، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران را به فهرست اشخاص تحریمی اضافه کند.
۴- تحریم‌های جدیدی در حوزه‌های پتروشیمی، مالی، بخش‌های ساخت‌وساز و خودروسازی ایران اعمال می‌شود.
۵- کانال مالی ایران و اروپا موسوم به "اینستکس" تحریم می‌شود.
۶- مقامات ارشد نیرو‌های مقاومت در عراق و لبنان و افراد نزدیک به آن‌ها تحریم می‌شوند.
۷-آمریکا مبارزان یمنی را "سازمانی تروریستی" اعلام خواهد کرد.
۸-کمک‌های مالی آمریکا به لبنان قطع می‌شود و معافیت‌های تحریمی در خصوص صادرات انرژی ایران به عراق (که هر ۳ ماه تمدید می‌شود) دیگر تمدید نمی‌شود.
۹- جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان و هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر عراق تحریم می‌شوند.
روز دوشنبه روزنامه فری بیکن اعلام کرد جمهوری‌خواهان آمریکا قصد دارند طرح جدیدی را به کنگره این کشور ارائه دهند که در آن بیشترین تحریم‌ها علیه ایران در نظر گرفته شده است.
به نوشته فری بیکن، کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان آمریکا قرار بود امروز چهارشنبه این طرح قانونی جامع را علیه آن چه آن را رژیم‌های متخاصم می‌نامد -از جمله روسیه، چین و ایران- ارائه کند. این طرح پیشنهادی سیاسی شامل بیش از ۱۴۰ اقدام جدید است تا بار دیگر رهبری حزب جمهوری‌خواه را در زمینه سیاست خارجی آمریکا نشان دهد.
فری بیکن در ادامه نوشت: مایک جانسون، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته مطالعات این حزب، در خصوص بخش ایران در این طرح قانونی گفت: «این طرح شامل سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تاکنون علیه ایران اعمال شده است. این طرح موجب گسترش کارزار "فشار حداکثری" دولت ترامپ می‌شود و سبب حذف سیاست‌های متعدد متعارض خواهد شد. همان سیاست‌هایی که می‌گویند موجب زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای از زمان خروج دولت آمریکا از آن در سال ۲۰۱۸ شده است.»
 
کد مطلب: 130926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *