۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸

نیروگاه گیلان تا آخر تیر بورسی می‌شود

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر گفت: سهام نیروگاه گیلان تا آخر تیرماه عرضه خواهد شد. عرضه سهام نیروگاه هرمز و شرکت برق و انرژی غدیر نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر گفت: سهام نیروگاه گیلان تا آخر تیرماه عرضه خواهد شد. عرضه سهام نیروگاه هرمز و شرکت برق و انرژی غدیر نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، معصومی امروز در نشستی خبری با بیان این‌که با تلاش‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه شش تا هفت درصد از سهام نیروگاه گیلان برای اولین بار در بورس انرژی عرضه شود، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد از سهام نیروگاه گیلان با ظرفیت اسمی ریال و سرمایه ثبت شده به میزان ۴۳۰ میلیارد تومان متعلق به شرکت سرمایه‌ گذاری غدیر است.
رفع کمبود برق در جزیره قشم
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌ گذاری برق و انرژی غدیر در خصوص بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی قشم گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی قشم با توان ساخت داخل به صورت بومی ساخته شده که تا پایان تیرماه دو واحد گازی آن به بهره‌برداری تجاری می‌رسد.
وی ادامه داد: با احداث این واحدها مصرف جزیره قشم که حدود ۳۰۰ هزار مگاوات پیش‌بینی شده پوشش داده خواهد شد، علاوه بر این بخشی از برق استان هرمزگان نیز تغذیه خواهد شد.
معصومی با تاکید بر این‌که این نیروگاه دو واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و ظرفیت بخار ۱۶۰ مگاوات دارد، تصریح کرد: امیدواریم مهرماه ۱۴۰۰ این بخش نیز به بهره‌برداری تجاری برسد.
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌ گذاری برق و انرژی غدیر با بیان این‌که ال سی نیروگاه در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۶ گشایش یافت و بعد از آن فعالیت نیروگاه به طور رسمی آغاز شد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری پروژه ۳۰۸ میلیون یورو از تسهیلات تامین شده و مابقی نیز از محل آورد سهامداران در نظر گرفته شده است که تاکنون ۶۶ میلیون یورو برای این پروژه سرمایه‌ گذاری صورت گرفته است.
به گفته وی در حال حاضر تامین برق جزیره قشم با مشکل روبه‌رو است که پیش‌بینی می‌شود با احداث این نیروگاه مشکل تامین برق جزیره قشم به طور کامل برطرف شود.
معصومی در خصوص بورسی شدن نیروگاه قشم نیز گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده و بعد از انجام بررسی‌های لازم در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر همچنین در خصوص آب شیرین‌کن نیروگاه قشم اظهار کرد: ۸۰۰۰ مترمربع آب شیرین کن برای این بخش در نظر گرفته شده است که بعد از این‌که بخش بخار به نتیجه برسد این بخش نیز فعال خواهد شد. روی بخش انرژی‌های تجدیدپذیر نیز مشغول به کار هستیم تا بتوانیم در این بخش نیز صاحب تکنولوژی‌های نو شویم.
وی در خصوص عرضه سهام نیروگاه هرمز بندرعباس به بورس نیز اظهار کرد: با توجه به این‌که مراحل پذیرش زمان‌بر است، پیش‌بینی می‌شود که چهار تا پنج ماه آینده سهام این نیروگاه وارد بورس شود که تعداد سهام آن نیز زیر ۱۰ درصد پیش بینی شده است.
گله از وزارت نیرو برای عدم اجازه به بخش خصوصی برای صادرات برق
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌ گذاری برق و انرژی غدیر یکی از گلایه‌های بخش خصوصی را عدم اجازه صادرات برق توسط بخش خصوصی عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر سیاست وزارت نیرو این است که بخش خصوصی وارد مساله‌ی صادرات نشود که این مساله برای ما ایجاد دغدغه کرده است و امیدواریم سازوکاری ایجاد شود تا بتوانیم صادرات برق را نیز داشته باشیم.
معصومی اضافه کرد: دغدغه وزارت نیرو این است که اگر بخش خصوصی با دولت رقابت می‌کند قیمت صادراتی دچار مشکل می شود که این مساله را می‌توان با وجود سندیکا و ایجاد سازوکارهایی سامان داد.
کد مطلب: 132076
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *