۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۷

واتیکان سفیر آمریکا را احضار کرد

واتیکان سفیران آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ‌منظور ابراز نگرانی در مورد طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی احضار کرد.
واتیکان سفیران آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ‌منظور ابراز نگرانی در مورد طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی احضار کرد.
به گزارش روز پنجشنبه نشریه نشنال چاپ ابوظبی، واتیکان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کاردینال «پیترو پارولین» وزیر امور خارجه واتیکان با «گالیستا گینگریچ» سفیر آمریکا و «اورن دیوید» سفیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد.
یک منبع ارشد دیپلماتیک گفت که وزیر امور خارجه واتیکان به طور جداگانه با این دو سفیر دیدار کرده، مساله ای که در بیانیه واتیکان به آن اشاره ای نشده است.
کاردینال پارولین در این جلسات نسبت به اقدامات یکجانبه ای که می تواند تلاش برای سازش فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی و وضعیت حساس خاورمیانه را به مخاطره اندازد، ابراز نگرانی کرده است.
واتیکان در بیانیه خود ضمن حمایت از راهکار دو دولت اعلام کرد: (رژیم) اسرائیل و کشور فلسطین از حق زندگی در صلح و امنیت در چارچوب مرزهای به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی برخوردار هستند.
واتیکان در عین حال از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست هر کار ممکن برای ازسرگیری روند مذاکرات مستقیم برپایه قطعنامه های سازمان ملل را انجام دهند.
مقام های رژیم صهیونیستی با هماهنگی واشنگتن تصمیم گرفتند از اول ژوئیه (یازدهم تیر ماه) شهرک های صهیونیست نشین و دره اردن در کرانه باختری تحت اشغال را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کنند.
فلسطینی ها، کرانه باختری را پایتخت کشور آینده خود می دانند. در اقدامی به نشانه وحدت در میان فلسطینی ها، حدود سه هزار نفر از جمله اعضای حزب فتح و جنبش حماس در نوار غزه نسبت به طرح الحاق کرانه باختری اعتراض کردند.
کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس از زمان جنگ شش روزه ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرحی به نام «معامله قرن» را برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه داده که از سوی فلسطینی ها به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.
برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.
آمریکا در سه سال گذشته حمایت همه‌جانبه خود را از اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داده به گونه‌ای که علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، بخش جولان اشغالی و کرانه باختری را هم تحت حاکمیت رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناخته است.
کد مطلب: 132147
برچسب ها: واتیکان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *