۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۲

کمیته مشترک کمیسیون بودجه و وزارت نفت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: کمیته مشترک کمیسیون بودجه مجلس و وزارت نفت تشکیل می‌شود.
به گزارش مهر، مسعود نصوری جمعه شب در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌ها و مصوبات سفر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به عسلویه پرداخت و اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و نقشی تاثیرگذار در تصمیمات اقتصاد دارد.
وی از ارائه پیشنهادهای سازنده برای تامین منابع و ایجاد ظرفیت‌ها و ردیف‌های بودجه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های پایتخت انرژی کشور خبر داد و افزود: این پیشنهادها توسط کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در لایحه بودجه سال ۹۲بررسی می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد: در این سفر، اعضای کمیسیون یاد شده به همراه وزیر نفت، مسائل مختلف از جمله وضعیت تحول و توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارس، طرح‌های پتروشیمی و فعالیت‌های انجام شده و پیشرفت فازهای پارس جنوبی و به ویژه در مورد افزایش تولید از میدان گازی پارس‌جنوبی بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.
وی افزود: با توجه به اینکه تدوین پیش نویس لایحه بودجه سال ۹۲ در حال انجام است، سفر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به پارس جنوبی فرصت مناسبی برای بررسی نحوه تامین منابع و ظرفیت‌های بودجه ای برای توسعه منطقه ویژه پارس بود.
نصوری ادامه داد: در این سفر دو روزه ظرفیت‌ها و احکام بودجه‌ای در قالب پنج پیشنهاد از سوی سازمان منطقه ویژه پارس به رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: با ایجاد احکام بودجه‌ای پیشنهادی سازمان منطقه ویژه پارس در لایحه بودجه سال ۹۲، ضمن تامین منابع مالی، شاهد پیشرفت و شتاب اجرای پروژه‌های متعدد در این منطقه راهبردی خواهیم بود.
نصوری گفت: در این سفر، مقرر شد کمیته‌ای مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و وزارت نفت ایجاد شود تا با طرح پیشنهادهای ارائه شده از سوی تمامی شرکت های تابعه وزارت نفت و طرح احکام بودجه ای در لایحه بودجه سال ۹۲، زیرساخت‌های مورد نیاز برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی توسعه یابد.
وزیر نفت و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در یک سفر دو روزه به عسلویه، نیازهای حمایتی صنعت نفت در پایتخت انرژی ایران اسلامی را بررسی کردند.
کد مطلب: 13342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *