۰
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲

ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز ممنوعیت فعالیت نرم‌افزار چینی «تیک تاک» را از طریق یک قانون امنیتی اجرایی کند.
ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در آمریکا
رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز ممنوعیت فعالیت نرم‌افزار چینی «تیک تاک» را از طریق یک قانون امنیتی اجرایی کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ممنوعیت بکارگیری شبکه اجتماعی تیک تاک در آمریکا امروز شنبه در قالب یک فرمان امنیتی به امضای رئیس جمهور این کشور خواهد رسید.
دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: فعالیت آن را در آمریکا ممنوع خواهیم کرد. من این سند را امضا خواهم کرد.
رئیس جمهور آمریکا پیشتر از اقدامات مختلف دولتش علیه شبکه تیک تاک خبر داده بود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز بامداد سه شنبه اعلام کرد واشنگتن به طور قطع به دنبال ممنوعیت استفاده اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چین از جمله شبکه «تیک تاک» است. نکته جالب توجه اقبال بالای شبکه تیک تاک در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام در میان کاربران آمریکایی است.
نگرانی‌هایی در میان جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کند. گروهی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز روز چهارشنبه موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کرده و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.
مناقشات بر سر شبکه تیک تاک می‌تواند به موضوع تازه‌ای در تنش‌های اخیر میان پکن و واشنگتن تبدیل شود. موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می‌شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست‌آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.
کد مطلب: 133841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *