۰
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴

کارگران ساختمانی با شیوع کرونا منبع درآمد ندارند

نماینده طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کارگران ساختمانی گفت که کارگران ساختمانی به دلیل نبود کار در وضعیت شیوع کرونا منبع درآمد خود را از دست داده اند.
نماینده طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کارگران ساختمانی گفت که کارگران ساختمانی به دلیل نبود کار در وضعیت شیوع کرونا منبع درآمد خود را از دست داده اند.
به گزارش ایسنا، حسین عباس زاده امامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری شفاهی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران ساختمانی یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که با سختی تمام کار می کنند اما شغل آنها در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نگرفته و از مزایای این بخش بهره مند نمی شوند. کارگران ساختمانی قشری زحمتکش هستند که خانه می سازند اما بی خانه هستند و به اقتضای شغلشان در گرمای طاقت فرسای تابستان و سرمای سخت و سوزان زمستان نمی توانند از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده کنند و این سختی کار مشکلات آن ها را مضاعف کرده است.
وی افزود: دست های پینه بسته و خشن، چهره های تکیده و شیار جبین کارگران ساختمانی نشان از زحمات بسیار این قشر دارد اما غفلت دولت و عدم حمایت از آن ها خستگی بیشتری را در چهره آن ها نمایان می کند لذا تعیین بیمه بازنشستگان کارگران ساختمانی به طور ناعادلانه ۳۵ سال تعیین شده که نیازمند اصلاح قانون است. همچنین سازمان تامین اجتماعی علیرغم دریافت ۳۰ درصد حق بیمه نه تنها بیمه بیکاری به آنها پرداخت نمی کند بلکه اگر در ساختمان های فاقد پروانه یا تعمیرات جزیی یا حین تردد به محل کار دچار حادثه شوند به آنها غرامت حوادث ناشی از کار پرداخت نمی شود و این در حالی است که این شغل دارای بیشترین حوادث است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه کرونا به همه اقشار به طور مستقیم و غیرمستقیم آسیب وارد کرده است افزود: کارگران ساختمانی به دلیل نبود کار منبع درآمد خود را از دست داده اند، در این شرایط دولت هزینه صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی را از ۵ هزار تومان ۱۰ برابر افزایش داده و هزینه ثبت نام ۲ هزار تومان را به ۱۰۸ 
کد مطلب: 134289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *