۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۳

ماسک‌ها را نشویید

پزشک مرکز کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه شستن ماسک ها را اساسا توصیه نمی کنیم اظهار کرد: شستن ماسک ها سبب می شود بافت ماسک بهم ریخته و منافذ آن دچار تغییر شده و همین امر باعث می شود فاصله های منافذ ماسک بهم ریخته و احتمال انتقال ویروس افزایش پیدا کند.
ماسک‌ها را نشویید
پزشک مرکز کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه شستن ماسک ها را اساسا توصیه نمی کنیم اظهار کرد: شستن ماسک ها سبب می شود بافت ماسک بهم ریخته و منافذ آن دچار تغییر شده و همین امر باعث می شود فاصله های منافذ ماسک بهم ریخته و احتمال انتقال ویروس افزایش پیدا کند.
دکتر "افشین اسدی" در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کرونا یک بلای اجتماعی است که همه تقریبا با آن اشنایی دارند افزود: سطح دانش مردم نسبت به ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است و خوشبختانه تا حدودی همه با روش های جلوگیری از سرایت این بیماری آشنایی دارند.
وی با تاکید بر اینکه «استفاده از ماسک»، «شستن دست ها» و «رعایت فاصله گذاری اجتماعی» اقدامات بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است افزود: در حال حاضر این سه اصل نسبت به سایر اقدامات در راستای مبارزه با ویروس کرونا از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و تنها راه شکست ویروس کرونا نیز رعایت این سه اصل ساده است.
اسدی درباره انواع ماسک ها گفت: اصرار برای استفاده از ماسک‌های فیلتر دار به صورت عمومی درست نیست. ماسک فیلتردار برای کادر درمان و کسانی که احتمال مواجهه بیشتری با ویروس دارند را توصیه می کنیم اما برای عموم مردم به هیچ عنوان توصیه استفاده از این ماسک ها را نمی کنیم.
این پزشک مرکز کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک ها فیلتردار در افراد بیمار، ویروس رو به بیرون از ماسک انتقال خواهد داد افزود: به دلیل آنکه بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا، بدون علامت هستند و به عنوان ناقل این بیماری معرفی می شوند، توصیه اکید می شود که مردم عمومی و کسانی که از سلامتی ۱۰۰ درصدی خود نسبت به این ویروس مطئمن نیستند به هیچ عنوان از ماسک های فیلتردار استفاده نکنند.
وی استفاده از ماسک های سه لایه را برای عموم مردم توصیه کرد و گفت: ماسک های سه لایه به گونه ای عمل می کنند که ویروس را در لایه های سه گانه به دام می اندازند اما آن چیزی که مهم می باشد این است که سرنوشت این ویروس چه می شود؟
اسدی با تاکید بر آداب ماسک زدن گفت: در هنگام استفاده از ماسک به هیچ عنوان نباید به آن دست زده، بر روی صورت جابجایی کرده، بر روی چانه ها آورده و در هنگام استفاده از ماسک استمرارا داشته باشیم.
این پزشک مرکز کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ماسک های پارچه ای نیز گفت: این نوع ماسک ها کارآیی کمتری نسبت به ماسک های سه لایه دارند اما می توان با استفاده از دستمال کاغذی در دورن این ماسک، تاثیرپذیری آنها را افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه کرونا جنگ احتمالات است و باید به گونه ای رفتار کرده تا بتوانیم احتمال انتقال ویروس را به حداقل برسانیم، درباره استفاده از ماسک برای برای کودکان نیز گفت: اساسا ماسک زدن مقدار اکسیژن رسانی را به بدن کم می کند. در افرادی که این دشواری مهم است (از جمله کودکان) باید احتیاط کرده و در این افراد سعی کنیم پوشش‌های دیگه از جمله فاصله گذاری فیزیکی و قرار گرفتن کمتر در معرض فضاهای عمومی توصیه می شود.
اسدی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک به صورت پوشش دائمی برای بستن روی دهان یک نوزاد ممکن نیست اظهار کرد: بهتر است کودکان را کمتر در مکان های عمومی برده و در صورت الزام کودک در این محیط ها از یک ملافه نمناک بر روی صورت استفاده کرد.
این پزشک مرکز کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه شستن ماسک ها را اساسا توصیه نمی کنیم اظهار کرد: شستن ماسک ها سبب می شود بافت ماسک بهم ریخته و منافذ آن دچار تغییر شده و همین امر باعث می شود فاصله های منافذ ماسک بهم ریخته و احتمال انتقال ویروس افزایش پیدا کند.
کد مطلب: 134461
برچسب ها: شستن ماسک ها
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *