۰
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

انحراف از پروتکل بهداشتی کنکور پذیرفتنی نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: پروتکل‌های بهداشتی برگزاری کنکور در سه آیتم قبل، حین و بعد از برگزاری این آزمون ابلاغ شده و در صورت انحراف معیار در برگزاری آن، مسئولان برگزارکننده مسئولیت مستقیم دارند و باید پاسخ‌گو باشند.
انحراف از پروتکل بهداشتی کنکور پذیرفتنی نیست
 معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: پروتکل‌های بهداشتی برگزاری کنکور در سه آیتم قبل، حین و بعد از برگزاری این آزمون ابلاغ شده و در صورت انحراف معیار در برگزاری آن، مسئولان برگزارکننده مسئولیت مستقیم دارند و باید پاسخ‌گو باشند.
خدابخش مرادی‌نافچی بعد از ظهر امروز (۲۶ مردادماه) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه کرونا همچنان مسئله و موضوع اصلی در استان و کشور است، اظهار کرد: مناسبت‌های مختلف با موضوع کرونا تنظیم می‌شود، همان‌طور که اعیاد قربان و غدیر را با محدودیت‌های کرونایی در استان پشت سر گذاشتیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، افزود: تاکنون هشت جلسه ستاد محرم با حضور هیئات مذهبی، مداحان، دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی در استان تشکیل شده است تا بتوانیم بر اساس راهبردی که مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عزاداری‌ها در راستای ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کردند، پیش رویم و پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم را بر این اساس تنظیم خواهیم کرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و همه مدیران‌کل کماکان باید به مسئله کرونا در حوزه مسئولیت و ماموریت خود توجه کنند تا حساسیت‌ها کم نشود، تصریح کرد: مسئولان باید جامعه هدف خود را نسبت به موضوع کرونا از جمله استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و جمعی حساس‌تر کرده و ساز و کارهای تبلیغ این موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و گزارش‌ها را به نوبت ارائه کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در رابطه دستگاه‌هایی که ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، ادامه داد: در شورای اداری باید به صورت شفاف، اداراتی را که به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اعلام کرده و تذکراتی داده می‌شود و اگر باز هم رعایت نکردند، به وزارتخانه مربوطه اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرمانداران به عنوان رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان و مسئول اتخاذ تصمیم، نظارت و برخورد در شهرستان هستند، افزود: فرمانداران باید تیم‌های نظارتی خود را فعال کرده و با واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به مدیران آن واحدها تذکر کتبی داده و رونوشت آن را ارائه کرده و واحدهایی که رعایت نمی‌کنند را به اختیار خود پلمب کنند.
این مسئول با تاکید بر لزوم تبلیغ استفاده از ماسک در فضای مجازی، حقیقی و ادارات استان، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد کاهش استفاده مردم از ماسک در استان هستیم که این موضوع نیازمند ایجاد حساسیت است‌.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در رابطه با برگزاری کنکور کارشناسی، ادامه داد: در حوزه کنکور امروز عصر طی جلسه‌ای در دو حوزه تصمیم‌گیری نهایی و آخرین وضعیت رصد خواهد شد و به زودی تصمیمات این جلسه اعلام می‌شود.
مرادی‌نافچی با بیان اینکه مسئولان برگزاری کنکور در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مسئول مستقیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور کارشناسی هستند و باید پاسخ‌گوی هرگونه انحراف از معیار پروتکل‌های بهداشتی باشند، اظهار کرد: فرمانداران به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش و رئیس شورای تامین، مسئول نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور در شهرستان خود هستند که در این زمینه هر گونه کم‌توجهی قابل قبول نبوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی افزود: در حوزه تامین کمک‌های غیرنقدی به مادران باردار باید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کمک‌های نقدی که از طریق بنیاد علوی است را تامین کرده و جلسه هماهنگی آن برگزار و نیز شیوه تحقق آن و ساز و کارهای آن را تعریف کنند.
این مسئول تصریح کرد: در مشاغل حساس، هر فردی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شود باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شود اما کارکنان دولت به‌ویژه آن‌هایی که حوزه کاری پرارتباطی با همکاران و ارباب‌رجوع دارند باید در شرایطی قرار گیرند که پایین‌ترین سطح ارتباط را به مدت یک هفته با کارمندان و ارباب‌رجوع داشته باشند تا میزان شیوع کمتر باشد، قابل ذکر است این کارکنان می‌توانند در محل کار خود حضور داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت و بانک‌های استان از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور پایین‌تر است، ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور بانک‌های دولتی و خصوصی استان تذکرهای لازم در این زمینه داده شده است که در صورت تکرار و بی‌اهمیت بودن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب خواهند شد، زیرا نمی‌توانیم سلامتی مردم را بازیچه یک حوزه کنیم.
مرادی‌نافچی با تاکید بر اینکه فرمانداران، مرکز بهداشت استان و سازمان صمت باید مجدداً از پاساژهای استان بازدید کرده و در صورت تکرار رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، پاساژ مربوط با برگزاری جلسه، پلمب شود، یادآور شد: برخی از فروشندگان، خود از ماسک استفاده نمی‌کنند، اکنون که بازار باز است، فروشندگان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.
وی در رابطه با وضعیت پایانه‌های مسافربری استان در شرایط کنونی نیز افزود: باید برای آخرین بار نشستی در رابطه با شاخص‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری استان برگزار شود و اگر اصلاح نشد با این شرکت‌ها همانند واحدهای صنفی برخورد خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه امروز پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم در استان زنجان ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و با محوریت و موضوع‌های استانی است، لذا همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص بخشداران و دهیاران باید مردم را در این زمینه توجیه کنند.
وی در خصوص بخشی از پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم در استان زنجان، خاطرنشان کرد: حرکت دسته‌های عزاداری در شهرها و روستاهای استان نداریم و برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و با رعایت ۲ متر فاصله افراد با یکدیگر انجام می‌شود و مراسم عزاداری با تجمع جمعیت و حرکت از شهر به روستا و بالعکس را نیز نخواهیم داشت. قابل ذکر است باید امسال شعار ستاد محرم «هر خانه یک حسینیه» و «هر خانواده یک هیئت» را تبیین کنیم.
کد مطلب: 134724
برچسب ها: کنکور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *