۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۶
نیچروان بارزانی در دیدار با صالحی:

نمی گذاریم امنیت ایران خدشه‌ دار شود

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار وزیر خارجه ایران تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد شود
«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه) با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص همکاری‌های دو طرف و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.
صالحی با اشاره به زمینه‌های همکاری دو طرف در حوزه‌های اقتصادی، بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک به منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.
وی با تأکید بر اهمیت سفر هیئت بلندپایه اقلیم کردستان عراق، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای مشترک با طرف‌های ذیربط ایرانی بتواند ضمن رفع موانع و مشکلات موجود، زمینه‌های توسعه روابط را فراهم کند.
صالحی با اشاره به تحولات سوریه، مواضع اصولی کشورمان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران جلوگیری از تعمیق بحران در سوریه و تلاش برای بازگشت ثبات و آرامش به این کشور از طریق گفت‌وگو بین دولت و گروه‌های مخالف و مشارکت این گروه‌ها در روند سیاسی این کشور است و در این راه نیز پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه کردیم.
بارزانی نیز با اشاره به روابط دیرینه ایران و اقلیم کردستان عراق و حمایت‌های ایران، اهداف اقتصادی این سفر، حجم بالای روابط تجاری دو طرف و ایجاد زمینه‌های لازم برای دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی را مورد توجه قرار داد.
وی ابراز امیدواری کرد که سفر علی سعید‌لو معاون امور بین‌الملل رئیس جمهوری کشورمان به اربیل و برگزاری اولین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق بتواند توسعه روابط اقتصادی و مناسبات تجاری و اقتصادی دو طرف را فراهم کند.
وی امنیت جمهوری اسلامی ایران را برای اقلیم کردستان مهم دانست و اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد که به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد شود.
کد مطلب: 13560
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *