۰
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده و مرگ ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده و مرگ ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۸۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
در میان شش میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۷۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۲۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۱۴۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
همچنین از ۱۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۶۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۸۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا با بیش از ۶.۲ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.
همچنین براساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از ایالات متحده آمریکا سه کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۵۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
 ۱. آمریکا شش میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۹۶ مبتلا، ۱۸۷ هزار و ۷۳۶ قربانی
 ۲. برزیل سه میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۰۱ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۵۱۵ قربانی
۳. هند سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۶۶ مبتلا، ۶۵ هزار و ۴۳۵ قربانی
 ۴. روسیه ۹۹۵ هزار و ۳۱۹ مبتلا،  ۱۷ هزار و ۱۷۶  قربانی
 ۵. پرو ۶۵۲ هزار و ۳۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۴۴ قربانی
 ۶. آفریقای جنوبی ۶۲۷ هزار و ۴۱ مبتلا، ۱۴ هزار و ۱۴۹ قربانی
 ۷. کلمبیا ۶۱۵ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۶۳ قربانی
۸. مکزیک ۵۹۹ هزار و ۵۶۰ مبتلا، ۶۴ هزار و ۴۱۴ قربانی
۹. اسپانیا ۴۶۲ هزار و ۸۵۸ مبتلا، ۲۹ هزار و ۹۴ قربانی
۱۰. آرژانتین ۴۱۷ هزار و ۷۳۵ مبتلا، ۸۶۶۰ قربانی
پس از آن کشورهای شیلی با ۴۱۱ هزار و ۷۲۶ مبتلا، ایران با ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ مبتلا، انگلیس با ۳۳۵ هزار و ۸۷۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۵ هزار و ۷۷۲ مبتلا، بنگلادش با ۳۱۲ هزار و ۹۹۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۶ هزار و ۱۴۹ مبتلا، فرانسه با ۲۸۱ هزار و ۲۵ مبتلا، ترکیه با ۲۷۰ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۹ هزار و ۲۱۴ مبتلا، آلمان با ۲۴۴ هزار و ۷۹۲ مبتلا، عراق با ۲۳۴ هزار و ۹۳۴ مبتلا، فیلیپین با ۲۲۰ هزار و ۸۱۹ مبتلا، اندونزی با ۱۷۴ هزار و ۷۹۶ مبتلا، کانادا با ۱۲۸ هزار و ۹۴۸ مبتلا، اوکراین با ۱۲۱ هزار و ۲۱۵ مبتلا، قطر با ۱۱۸ هزار و ۷۷۸ مبتلا، بولیوی با ۱۱۶ هزار و ۵۹۸ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۶ هزار و ۵۹۶ مبتلا، اکوادور با ۱۱۳ هزار و ۷۶۷ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۸۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
کد مطلب: 135614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *