۰
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷

مرگ ۶ نفر با آمپول تقلبی کرونا

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام شبکه فروشندگان آمپول تقلبی کرونا در شهریار خبر داد و گفت: ۶ نفر از مصرف کنندگان این داروی تقلبی جان خود را از دست دادند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام شبکه فروشندگان آمپول تقلبی کرونا در شهریار خبر داد و گفت: ۶ نفر از مصرف کنندگان این داروی تقلبی جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا بر اساس اعلام روز شنبه پلیس غرب استان تهران، سردار محسن خانچرلی در این باره اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۶ اندیشه و طرح شکایت مبنی بر اینکه پدر وی به بیماری کرونا مبتلا بوده و افرادی با فریب اقدام به فروش چهار عدد آمپول تقلبی کرونا با مارک تجاری Remedesivir به مبلغ ۱۳۶ میلیون تومان را کردند به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و با هماهنگی قضائی موفق شدند دو نفر از کلاهبرداران را در شهریار در حین فروش دو عدد آمپول تقلبی کرونا دستگیر کنند.
وی گفت:‌ متهمان در بازجویی ها به همدستی با سه نفر دیگر اعتراف کردند، که آنان نیز روبروی بیمارستانی در شهریار دستگیر شدند.
خانچرلی با بیان اینکه متهمان تاکنون ۵۲ عدد از این آمپول ها را هر کدام به مبلغ ۴۵ میلیون تومان به شهروندان در مناطق مختلف استان تهران فروخته و مبلغی بالغ بر ۲۳۴ میلیون تومان به این بهانه از آنان کلاهبرداری کردند، افزود: تاکنون ۶ نفر از مصرف کنندگان این داروهای تقلبی در استان تهران که به بیماری کرونا مبتلا بودند، جان باخته اند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه، متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بعضی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین با عناوین‌ مختلف در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی همچون فروش "داروی ضد کرونا، فروش واکسن ضد کرونا، شربت‌های ضد کرونا و ... " قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند که ضرورت دارد هموطنان در این زمینه هوشیار باشند.
خانچرلی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی های جعلی را در فضای مجازی نخورند و اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق رسانه های معتبر پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان شهریار در غرب استان تهران واقع است و با جمعیتی بالغ بر ۷۴۴ هزار نفر، دوازدهمین شهرستان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.
کد مطلب: 136251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *