۱
۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۳

۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو غنی‌سازی میکنند

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تعهدات ایران در برجام و اجرای سیاست‌های کاهش تعهدات هسته‌ای، گفت: بنابر گام چهارم سیاست‌های کاهش تعهدات برجام، یک هزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو غنی سازی می‌کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تعهدات ایران در برجام و اجرای سیاست‌های کاهش تعهدات هسته‌ای، گفت: بنابر گام چهارم سیاست‌های کاهش تعهدات برجام، یک هزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو غنی سازی می‌کنند.
به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر عدم اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجام در سایت هسته‌ای فردو، گفت: سیاست‌های گام چهارم کاهش تعهدات برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران کاملا اجرا شده است. بر همین اساس ما یک بال را در فردو فعال کردیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کاهش تعهدات برجام، یک هزار و 44 سانتریفیوژ در فردو غنی سازی می‌کنند بنابراین ما به عنوان مجری این سیاست‌ها کاملا به وظیفه خود عمل کردیم.
صالحی  در گفت‌وگو با خانه‌ملت یادآور شد: ما در برجام تعهد داده بودیم که این یک هزار و 44 ماشین، غنی‌سازی نکنند اما طبق کاهش تعهدات برجام غنی‌سازی به اندازه نیاز انجام می‌شود و مواد غنی شده را هم ذخیره خواهیم کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی فزود: ما در چالش سیاسی با استکبار جهانی هستیم و این واقعیت است. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب در این چالش بوده و رفته رفته بهانه این چالش به مساله هسته‌ای تبدیل شد اما در نهایت ما توانستیم آمریکا را در این چالش منزوی کنیم و این دستاورد بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران است.
کد مطلب: 136341
برچسب ها: سانتریفیوژ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کرامت سلیمی
United Kingdom
یکبار اقای صالحی در یک برنامه تلویزیونی به نام مستند هسته ای چهل که از شبکه 5 پخش شد  غیر مستقیم اعلام کردند که موضوع انرژی هسته ای  یک داستان برای سر کار گذاشتن مردم ایران می باشد.

لینک خبر :

https://www.youtube.com/watch?v=hKg4iF24wig


اقای صالحی در این برنامه گفتند اگر مثلا"درامدهای نفتی از 40 میلیارد به هفتصد میلیارد دلار برسد نمی توان همه این پول را خرج مردم نمود و اگر چنین کاری صورت گیرد همه چیز به هم می ریزد. بنابر این به دنبال پروژه های هزینه بر بودند تا این درامد بالای نفتی در انجا هزینه شود و صرف جامعه نگردد.

یکی از این پروژه ها پروژه انرژی هسته ای بوده است که به بهانه ان کلی از درامد نفتی در انجا هزینه شده است. و جامعه از این درامد بی نصیب مانده است.


اگر با مداقه و فکر به صحبتهای اقای صالحی توجه کنیم متوجه می شویم که ایشان در لفافه و تقریبا" به صورت تلویحی موضوع انرژی هسته ای را یک موضوع ابداعی برای سر کار گذاشتن مردم ایران عنوان می کنند.

اصلا" چه لزومی دارد که اقای صالحی در رسانه ها اعلام کنند که وضعیت هسته ای ایران در چه شرایطیست و چقدر اورانیوم غنی شده ، اب سنگین ، اب سبک و ..... تولید شده است.

مگر این موضوعات محرمانه و سری نیست؟

می توانند این موضوع را در بین مقامات مربوطه  مطرح کنند و در همانجا گفتگو نمایند.


تا به حال همین اقای صالحی چند بار اعلام کرده اند که به زودی خبرهای خوش هسته ای به مردم خواهند داد اما هیچگاه نه ایشان و نه هیچ شخص دیگری هیچ خبر خوش هسته ای  به مردم نداده اند.

اصلا" خبر خوش هسته ای برای مردم عادی معنایی ندارد. مردم فقط به فکر معیشت و گرفتاریشان هستند. و فقط به دنبال یک معجزه گر می گردند که وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد و منتظر خبر خوش در این موارد هستند نه موضوع انرژی هسته ای.

مردم عادی از درک موضوعات مربوط به انرژی هسته ای عاجزند.

و باز همین همین اقای صالحی در اواخر سال 1396 یک مصاحبه انجام دادند و طبق اظهارات ایشان قرار شد در 20 فروردین سال 1397 از یک باتری اتمی رونمایی کنند که 50 سال به طور مداوم برق تولید می کند رونمایی شود.

سازمان انرژی اتمی مدعیست که می توان از این باتریها در موبایل ، لپ تاپ ،صنایع و در بیابانهای دور افتاده که فاقد برق هستند استفاده نمود.

این باتری هرگز رونمایی نشد و هیچگاه نیز رونمایی نخواهد شد.( چون چنین چیزی وجود ندارد)

 

همچنین حدود سه ماه پیش اقای ظریف گفتند که بندبند برجام بر اساس دروغ نوشته شده است.

این سخن اقای ظریف را خودتان تفسیر کنید.

یکبار هم اقای دکتر ولایتی گفتند که پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای (N.P.T )  بر پایه یک دروغ بزرگ استوار است.

به نظر می رسد که این صحبت اقای دکتر ولایتی  معنایی جز دروغ بودن سلاح اتمی ندارد.  واقای دکتر ولایتی با گفتن این سخن در واقع روی صحبتشان به سمت غربیهاست و به انها می گویند که ما می دانیم چنین چیزی وجود ندارد

و می توان گفت به همین دلیل است که امریکا نمی تواند با ایران وارد رویارویی نظامی گردد ( چون در صورت وقوع جنگ امریکا قادر به رونمایی از سلاحی به نام سلاح اتمی به عنوان اسلحه برتر نیست)
 
و باز به همین دلیل است که اروپایی ها بین ایران و امریکا گیر کرده اند و مجبورند هر دو طرف را راضی نگاه دارند.


همچنین اگر برایتان مقدور است به همین اقایان ظریف و صالحی بگوییید به سوال زیر پاسخ دهند تا ببینیم دانش انها در چه حد است و چگونه به این سوال پاسخ می دهند:

" اگر  طبق گفته دانشمندان به اصطلاح هسته ای در یک بمب اتمی 50 تا 60 کیلوگرم اورانیوم غنی شده به کار رفته است پس قارچی که ده ها هزارتن و یا بیشتر جرم  دارد چگونه ایجاد می گردد.؟  "