۱
۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵

آخرین مهلت تکمیل وجه متقاضیان مسکن ملی

بعد از اولین اولتیماتوم وزارت راه وشهرسازی برای واریز آورده اولیه امروز (۳۰شهریور) آخرین مهلت برای متقاضیان تعیین شده است.
آخرین مهلت تکمیل وجه متقاضیان مسکن ملی
بعد از اولین اولتیماتوم وزارت راه وشهرسازی برای واریز آورده اولیه امروز (۳۰شهریور) آخرین مهلت برای متقاضیان تعیین شده است.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،طرح اقدام ملی مسکن به عنوان مهمترین طرح مسکنی دولت این روزها نقل هر محفل شده است. وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان امروز را آخرین مهلت برای پرداخت آورده اولیه متقاضیان اعلام کرده اند و در صورتی که متقاضی آن تا ساعت ۲۴ آورده اولیه خود به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز نکنند حذف شده و متقاضیان دیگر جایگزین آنها خواهند شد.
براساس این گزارش تا کنون سه مرحله ثبت نام مسکن ملی انجام شده که در مجموع حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
 ثبت نام در مرحله اول و دوم به صورت مراجعه در سایت و در مرحله سوم به صورت پیامکی بوده است. در مرحله دوم ۵۴۲ هزار نفر در استان‌ها ثبت نام کردند که ۴۲ درصد واجد شرایط تشخیص داده شدند.
استان‌های اردبیل، خوزستان و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین واجدان شرایط و استان‌های خراسان جنوبی و زنجان دارای کمترین واجدان شرایط در مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی بوده اند.
مقرر شده ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در استان‌های مختلف ساخته شود و ۱۰۰ هزار واحد هم در بافت قدیمی و فرسوده به صورت خودمالک اجرایی شود که مراحل اجرایی  بخش عمده ای از این  واحد شروع شده و مالکان برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.
تمایل متقاضیان برای تکمیل وجه کم است
محبت خواه مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است که تا کنون چندین بار پیامک برای متقاضیان جهت تکمیل اطلاعات و پرداخت آورده خود ارسال شده اما به نظر می رسد که متقاضیان در این رابطه تمایلی برای تکمیل آورده خود ندارند.
او ادامه داد: همین موضوع باعث شده که این بار وزارت راه و شهرسازی مهلت پرداخت را تمدید نکند، از طرف دیگر با توجه به آن که امروز آخرین مهلت برای پرداخت آورده اولیه متقاضیان به شمار می رود بنابراین مجموعه مراجعه به سامانه افزایش یافته است.
مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران یاد آور شد: مراجعه متقاضیان باعث شده که سرعت سامانه کند شود.
براساس این گزارش اعلام آخرین مهلت متقاضیان باعث شده که پیامک کد رهگیری به متقاضیان ارسال نشود و بسیاری از متقاضیان با مشکلات بسیار زیادی روبرو شوند. افرادی که قصد داشتند آورده خود را پرداخت کنند با اختلالات سیستمی روبرو شوند.
کدام متقاضیان مسکن ملی حذف می شوند؟
محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طبق آخرین آمار ثبت شده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن تا کنون ۴۷۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و واجد شرایط شناخته شده اند، افزود: متاسفانه متقاضیان بسیار زیادی برای تکمیل آورده خود همکاری‌های لازم را انجام نمی دهند.
او با بیان اینکه زمان نهایی برای تکمیل آورده متقاضیان را اعلام و تعیین کرده ایم، گفت: در صورتی که متقاضیان آورده خود را تا فردا تکمیل نکنند حذف و متقاضیان لیست ذخیره جایگزین آنها خواهند شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: یک مرحله در ابتدا برای متقاضیان تعیین و تا پانزدهم شهریور ماه در نظر گرفته شد اما با توجه به درخواست بسیار زیاد متقاضیان برای تمدید مهلت قانونی و پرداخت آورده مجدداً این مهلت تمدید شد.
محمود زاده با اشاره به اینکه تکمیل هر چه سریعتر آورده توسط متقاضیان باعث می شود که افراد زودتر به پروژه‌ها متصل شوند ادامه داد بسیاری از پروژه ها در حال ساخت است و بنابراین تکمیل هر چه سریعتر آورده متقاضیان باعث می شود که واحدهای طرح اقدام ملی مسکن زودتر به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است، گفت: متقاضیان تا ساعت ۲۴ ، سی شهریور ماه فرصت دارند که آورده خود را پرداخت کنند در غیر این صورت حذف خواهند شد.
اویادآورشد: بارگذاری اطلاعات تکمیلی همچنین افتتاح حساب به عنوان اولین اقداماتی است که متقاضیان باید انجام دهند.
ساخت مسکن های ملی کلید خورده است
محمود زاده با بیان اینکه هماهنگی برای افتتاح اولین واحدهای تکمیل شده طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: افتتاح این واحدها برای رفع نگرانی برخی از متقاضیان در رابطه با اجرایی نشدن طرح اقدام ملی مسکن صورت می گیرد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه سال ۹۷ توسط اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلید خورد، گفت: تاکنون ۹۰ هزار واحد مسکن ملی را به تعاونیها و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کرده ایم و برخی از این واحدها مرحله نهایی قرار دارند.
در پایان باید اشاره کرد که به گفته وزارت راه وشهرسازی، متقاضیان مسکن ملی باید هرچه سریعتر آورده خود را تکمیل کنند تا به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن متصل شوند و از سوی دیگر حمایت های مالی باعث می شود که سرعت اجرای پروژه افزایش یابد.
از طرف دیگر در صورتی که منابع مالی به این پروژه‌ها تزریق نشود بنابراین نمی توان امیدوار بود که این پروژه تا پایان دولت به اتمام برسد.
کد مطلب: 136706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
میشه لطفا فرصت تکمیل مدارک واورده را بیشتر کنید
ممنون