۰
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری از مهر

مسئولان سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را بررسی کردند.
مسئولان سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را بررسی کردند.
به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا گودرزی رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح و اکبر شیرمحمدی مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری  با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری پرداختند.
گودرزی رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه در راستای برنامه ششم دولت تصمیم گرفت همسان سازی را به صورت یک مرتبه اجرایی کند، گفت: مقدمات کار چند ماه است که آغاز شده لذا بحث‌های مختلف کارشناسی در بین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح و صندوق بازنشستگی در حال انجام است و در نهایت قرار بر این شد تا در حقوق مهرماه همسان سازی را اجرا کنیم.
او با اشاره به اینکه مبنای همسان سازی برای اجرا ۹۰ درصد حقوق شاغلین فعلی است که اساس اصلی موضوع است افزود: جداول مربوطه تنظیم و ابلاغ شده و اکنون مراحل تنظیم حکم حقوقی و تنظیم فیش حقوقی بازنشستگان نیرو‌های مسلح در حال انجام است و در حقوق مهرماه برای همه بازنشستگان نیرو‌های مسلح اعمال خواهد شد.
رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح تصریح کرد: نحوه محاسبه جداول به این صورت است که یک عدد برای هر طبقه شغلی تعیین شده و مبنای تعیین این عدد میانگین حقوق شاغلین در آن طبقه است، به طوری که میانگین حقوق شاغلین در هر طبقه مشخص شده و این عدد در جدول تعیین شده است و لذا ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.
گودرزی ادامه داد: بازنشسته لشکری ۳۰ سال خدمت در پایین‌ترین طبقه، حقوق پایین‌تر از چهار میلیون و پانصد هزار تومان دریافت نمی‌کند بنابراین در طبقات مختلف حقوق متفاوت است.
او با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا حقوق بازنشستگان یا شاغلین نیرو‌های مسلح همواره ۲۰ درصد بالاتر از حقوق بازنشستگان کشوری باشد اظهار کرد: در این جدول بخشی از این ۲۰ درصد لحاظ شده و بخش دیگری لحاظ نشده است و دلیل آن محدودیتی بود که درخصوص ۹۰ درصد حقوق شاغلین داشتیم.
رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح افزود: مکاتبات مختلفی با سازمان برنامه و بودجه شده است و هفته گذشته آخرین جلسه برگزار و توافق شد تا این موضوع اجرایی شود و پس از آن مقرر شد تا کمیسیونی که در سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی، صندوق کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح تشکیل شود تا درباره مانده‌ای که از محل ۲۰ درصد می‌ماند تصمیم گیری شود.
گودرزی خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که گرفته شده، در ۶ ماه باقیمانده سال هم نیز اجرایی خواهد شد، لذا عملاً حقوق بر اساس همسان سازی پرداخت خواهد شد و برای سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
او با اشاره به اینکه امسال برای بازنشستگان چند وام را دنبال کرده ایم گفت: برای حدود ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگانمان وام ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه پرداخت خواهیم کرد، این وام به کسانی تعلق می‌گیرد که تاکنون از ما وامی دریافت نکرده‌اند، وام دیگری را امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که راجع به بحث اشتغال فرزندان پیشکسوتان است، این وام را تا سقف ۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌ایم و لذا این وام را برای فرزندان پیشکسوتانی که اقدام به کار آفرینی می‌کنند دنبال خواهیم کرد.
رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح عنوان کرد: برای همه بازنشستگان که فرزندانشان ازدواج می‌کنند، ما خودمان بدون‌مراجعه آن‌ها ۱۰ میلیون تومان وام خرید جهیزیه برای آن‌ها فراهم می‌کنیم، همچنین وام دیگری را به نام وام جعاله که تا سقف ۲۰ میلیون تومان است را دنبال می‌کنیم که با همکاری بانک‌ها این موضوع انجام خواهد شد.
گودرزی با اشاره به اینکه در همسان سازی به بحث نحوه محاسبه جدول توجه شده است افزود: جدول و امتیازات بر مبنای جایگاه شغلی افراد است، اگر افراد علاوه بر جایگاه شغلی دارای رتبه حقوقی باشند، برای هرکدام از این رتبه‌ها امتیاز جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود، کسانی که سنوات ارفاقی دریافت کردند، آن را جزو سنوات خدمت محاسبه می‌کنیم و از حقوقشان کسر نخواهد شد.
او با اشاره به اینکه ما کسورات را از دولت دریافت نمی‌کنیم بلکه این کسورات در اختیار دولت است گفت: دولت ۷۱ درصد به صورت مستقیم کمک می‌کند و بخشی از آن کسورات و بخش دیگر هم از آورده خود سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح است که به حقوق کمک می‌کند.
گودرزی بیان کرد: ما در سازمان تامین اجتماعی بر روی این موضوع کار کرده‌ایم و طرحی را تهیه کرده ایم که به سازمان امور استخدامی تحویل داده شده است، اما عملاً نیازمند بازنگری است، اگر صندوق‌ها بخواهند به جایی برسند باید بدانیم که تنها راه چاره بحث کارکرد بیمه‌ای صندوق‌ها است لذا احیا کردن کارکرد بیمه بهترین راهکار است، اما کشور ما شرایط خاص خود را دارد و باید بر روی آن کار کارشناسی شود، مجلس، دولت و صندوق‌های سازمان تامین اجتماعی باید در خصوص این موضوع چاره اندیشی کنند.
او تصریح کرد: برای این کار بزرگ باید همکاری مشترک بین دولت، سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شد و همه باید در این رابطه کمک می‌کردند، در سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح راجع به بحث شرکت‌هایی که واگذار شده‌اند کار‌های صورت گرفته است، انشاءالله در شرایط مناسب آن میزان اعتباری که منظور شده را بتوانیم به فروش برسانیم تا حقوقی را که به عهده سازمان گذاشته شده را بتوانیم تامین کنیم.
کد مطلب: 138019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *