۰
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۳
مدیر کل پست استان اصفهان:

پست به دنبال تقویت مشاغل خانگی است

مدیر کل پست استان اصفهان گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور در روستاهاست و پست به دنبال تقویت و توسعه مشاغل خانگی و بانوان و زنان سرپرست خانوار است.
پست به دنبال تقویت مشاغل خانگی است
 مدیر کل پست استان اصفهان گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور در روستاهاست و پست به دنبال تقویت و توسعه مشاغل خانگی و بانوان و زنان سرپرست خانوار است.
حمید باقری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه-۲۳ مهر ماه) در جلسه معرفی ظرفیت ها و زیرساخت های پست استان اصفهان و شرکت ملی پست در حوزه مشاغل خانگی و توسعه آن از طریق سرویس تجارت الکترونیک، اظهار کرد: زیر ساخت های پست براساس شاخص های جمعیتی و  مساحتی ارائه می شود و شرکت پست به عنوان یک برند و تنها شرکت ارایه دهنده خدمات دولتی است.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان به ازای ۴۸۷۲ نفر و ۱۰۷ کیلومتر مربع، یک واحد پستی داریم، گفت: هیچ نقطه کوری در کل کشور نداریم و تمام نقاط شهری و روستایی را پوشش می دهیم.
به گزارش ایسنا، مدیر کل پست استان اصفهان به ظرفیت نیروی متخصص پست اشاره کرد و افزود: در پست استان اصفهان ۶۰۰ نفر رسمی و ۱۲۰۷ نیروی پیمانکاری فعال هستند، همچنین ۴۸ درصد از این نیروها در بخش نامه رسانی فعالیت دارند و به عبارتی توزیع ما مویرگی است، از سوی دیگر شبکه های ای تی با توجه به تحولات در پست کشور، فعال است.
وی با اشاره به امکانات لجستیک پست استان، اظهار کرد: در نزدیک فرودگاه فضایی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع داریم که به راحتی ارسال مرسولات را از همان مکان به طور مستقیم انجام می دهیم، همچنین ۱۲۰ خط مبادله پستی از مرکز استان به شهرستان ها و روستاها فعال است.
باقری با تاکید بر اینکه اصفهان بعد از تهران، بزرگترین مرکز تجزیه و مبادلات کشور است، گفت: بزرگترین هاب پستی کشور در اصفهان است که این در شاخص های مبادلاتی استان تاثیرگذار بوده و موجب ارتباط ما با بسیاری از استان ها شده است.
وی با اشاره به وجود ۹۹۱ واحد پستی در استان اصفهان، افزود: ۴۹ درصد واحدهای پستی شهری و ۵۱ واحد روستایی است و در روستاها ۲۱۱ نمایندگی پستی و ۲۹۴ دفتر ITC روستایی فعال هستند.
مدیر کل پست استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار رکورد بانک اطلاعات مکان محور، ۱۰ درصد از بانک های اطلاعاتی استان را داریم.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک، گفت: نداشتن بستری برای توزیع، بازاریابی و فروش و همچنین کمبود منابع مالی و اقتصادی از جمله این مشکلات است که شرکت پست طی تفاهم نامه ای با دفتر مدیریت امور بانوان استانداری بحث برنامه ریزی در راستای آموزش این مشاغل را در دستور کار قرار داده و به همین منظور از ظرفیت دانشگاه فنی حرفه ای بهره خواهیم گرفت، از سوی دیگر اختصاص فضای الکترونیک به صورت غرفه های مجازی رایگان به کسب و کار بانوان، جمع آوری مرسولات از محل استقرار زنان کارآفرین، اختصاص فضا برای عرضه مستقیم کالاها، استفاده از فضاهای تبلیغاتی از جمله این اقدامات برای توسعه کسب و کارهای خانگی است.
به گفته باقری، ۳۰ درصد اقتصاد کشور در روستاهاست و پست به دنبال تقویت و توسعه مشاغل خانگی و بانوان و زنان سرپرست خانوار است.
شادی فضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استان اصفهان نیز در این نشست، با اشاره به تفاهم نامه اخیر امور بانوان استانداری اصفهان با پست اصفهان، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پست در توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی اختصاصی زنان سرپرست خانوار است و امیدواریم در سطح شهرستان ها آموزش های لازم برای این توانمندسازی از سوی اداره کل پست استان انجام شود.
همچنین مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در ادامه این نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دو طرح ملی در حوزه مشاغل خانگی دارد، توضیح داد: یک طرح در حوزه توانمندسازی مشاغل خانگی و مربوط به حوزه معاونت امور بانوان ریاست جمهوری است و در استان اصفهان جهاد دانشگاهی اصفهان اجرا کننده این طرح است و قرار است ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در این طرح توانمند شوند.
هومن سراج افزود: همچنین طرح ملی توسعه اشتغال حوزه مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون در حال اجراست و قرار است در قالب این طرح ۵۵ هزار نفر در سراسر کشور مشغول به فعالیت شوند که سهم استان اصفهان ۳۰۰۰ هزار نفر است و با توجه به گستردگی طرح، تمام شهرستان ها را تحت پوشش قرار می دهد.
وی با اشاره به پتانسیل های خوب استان در این حوزه، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اصفهان بانک های اطلاعاتی خوبی در این باره ایجاد کرده و برای توانمندسازی و اجرا نیازمند آموزش در حوزه پست و ... است.
کد مطلب: 138103
برچسب ها: پستخانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *