۰
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹
فریادشیران:

پرسپولیس در خفا با بازیکن منحرف قرارداد بست

مدیران استقلال برای عکس گرفتن رقابت دارند
کارشناس فوتبال ایران گفت: بین اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال برای عکس انداختن رقابت ایجاد شده است و این خیلی ایراد دارد.
پرسپولیس در خفا با بازیکن منحرف قرارداد بست
ناصرفریادشیران در گفت‌وگو با فارس، در خصوص مشکلاتی که به خاطر مدیریت گریبانگیر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌شود، اظهار داشت: بحث اصلی فوتبال ما پول است واکثر باشگاه‌های ما مشکلات مالی دارند. حالا افرادی هستند که در صنعت، تجارت و حوزه‌کاری خودشان موفقند و به این باشگاه‌ها می‌آیند. پرسپولیس و استقلال زیر نظر وزارت ورزش هستند و از بودجه دولتی نمی‌توانند استفاده کنند. از سال 92 قانونی را در مجلس مصوب کردند که بر اساس آن هرگونه حمایت از باشگاه حرفه‌ایی در فوتبال ممنوع شد. 
قانون منع پرداخت بودجه به تیم‌های حرفه‌ای اتفاق بدی را برای فوتبال ما  رقم زد
فریادشیران ادامه داد: حدود یک ماه پیش با امیدوار رضایی که قبلا رئیس فراکسیون ورزش بود صحبت کردم، گفت این قانون مصوب شده ولی ما آن زمان به وزارت ورزش نامه زدیم و گفتیم باشگاه‌های حرفه‌ای را به ما اعلام کنید. از آن موقع اعلام نکردند که کدام باشگاه‌ها حرفه‌ای هستند. الان فوتبال ما حرفه‌ای هست یا نیست؟ باشگاه‌های نفتی همه دچار مشکل مالی هستند چون آن قانون نمی‌گذارد به این باشگاه‌ها پول داده شود. موقعی که مصوبه مجلس است، شاید دولت هم بخواهد کمک کند اما نهادهای نظارتی مانند بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات مانع می‌شوند.
تیم‌های وزارت صمت بدون مشکل کار می‌کنند
وی افزود: 7-8 سال پیش این قانون اتفاق خیلی بدی را برای فوتبال ما رقم زد. به باشگاه‌های دولتی پول ندادند، نفت تهران نابود شد، نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر آمد، دوباره سقوط کرد و الان دوباره در لیگ برتر است. به پارس جنوبی جم با دستور وزیر نفت بودجه نمی‌دهند، این تیم هم سقوط کرد. الان نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان هم به سختی کار می‌کنند.
بازرس کانون مربیان گفت: هر مربی هم می‌رود مدتی کار می‌کند و استعفا می‌دهد. مهدی تارتار فصل قبل چندبار استعفاد داد. من نمی خواهم بلایی که سر نفت تهران آمده، سر دیگر تیم‌های نفتی بیاید. اگر قانون برای همه یکسان است؛ 6تیم دولتی داریم زیر نظر وزارت صمت هستند. این‌ها بدون هیچ مشکلی کارشان را انجام می‌دهند و خوب است که وزارتخانه هم حمایتشان می‌کند.
وزیر نفت پایش را در یک کفش کرده است!
وی تصریح کرد: دروزارت نفت، وزیر پایش را در یک کفش کرده و می‌گوید من یک ریال هم به تیم‌های زیرمجموعه خودم پول نمی‌دهم و قانون را رعایت می‌کنم. اما یک وزارت خانه راحت کار می‌کند قانون را هم زیر پا می‌گذارد و به هیچ کس هم پاسخگو نیست. گل‌گهر، فولادخوزستان، مس رفسنجان، سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا و پیکان، هرکدام با بودجه‌ خاص خودشان کار می‌کنند و مشکلی هم ندارند. پرسپولیس و استقلال هم دولتی هستند و شامل این قانون می‌شوند. البته وزارت ورزش نمی‌تواند پول ندهد بالاخره هواداران زیادی دارند اما این کار به سختی انجام می‌شود و مشکلات زیادی دارد.
شرکت تبلیغاتی بعد از شکایت و شکایت کشی به جای پول ماشین داد
فریادشیران در تشریح مشکلات فوتبال حرفه‌ای ایران عنوان کرد: از طرفی ما حق پخش را نمی‌توانیم بگیریم. اگر حق پخش را بدهند تیم‌ها یک ریال هم نیاز به بودجه دولتی ندارند و می‌توانند زیرساخت‌های خودشان را درست کنند. یعنی مثل تمام دنیا ورزشگاه،کمپ تمرینی، هتل و... بسازند. یا در مورد تبلیغات محیطی؛ سازمان لیگ این همه تبلیغ می کند و قراردادهایی که با شرکت هایی مثل ایران نوین، فنا، همراه اول، ایرانسل و... می‌بندد. چقدر به باشگاه‌ها از 5سال پیش تا به حال پول داده‌اند؟ مثلا ایران نوین قرارداد بسته پول نداده، بعد از شکایت و شکایت کشی چند ماشین داده است! هیچ حسابرسی در مورد این پولی که حق باشگاه‌ها است وجود ندارد.
وزیر مجبور است علاقه‌مندان به استقلال و پرسپولیس را منصوب کند
مربی با تجربه فوتبال ایران در مورد مدیرانی که در باشگاه‌های استقلال وپرسپولیس مشغول به کار می‌شوند، گفت: در مورد جذب مدیرانی که می‌آیند به آن‌ها اعتماد می‌شود به خاطر اینکه مشکل را حل کنند. کارخانه شرکت یا امکانات مالی خوبی دارند و از طرفی علاقه‌مند به استقلال یا پرسپولیس هستند هزینه می کنند که عضوهیات مدیره باشند. 
وی ادامه داد: من هم وزیر باشم وقتی نمی‌توانم از منابع دولتی پول تهیه کنم مجبورم بروم آدم‌های علاقه‌مند و کسانی که شرایط مالی مناسبی دارند را بیاورم. الان شاید پولی از بودجه وزارت به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهند منتها چندماه بعد احضاریه می آید که این 5میلیاردی که به باشگاه داده‌اید را جواب بدهید! خیلی از مسئولان فوتبال باید مرتب به نهادهای نظارتی پاسخگو باشند. به همین خاطر وزیر ورزش مجبور است برود عده‌ای علاقه‌مندان به استقلال و پرسپولیس و کسانی که دوست دارند در کنار این تیم‌ها باشند را بیاورد.
سعادتمند و رسول‌پناه هوادار بودند
فریاد شیران با اشاره به حضور سعادتمند و رسول پناه در دو باشگاه بزرگ تهران اظهار داشت: آن‌ها بیشتر از اینکه مدیرعامل باشگاه باشند یک هوادارا 23-24 ساله باشگاه هستند. تعجب می‌کنم که این‌ها چه تفکری در ذهنشان است. من مدیرعاملی که می‌توانم به راحتی کت وشلوارم را بپوشم و ازاین موقعیتی که خدا به من داده استفاده کنم باید بدانم که هواداران صحبت‌های من را چک می‌کنند. باید مراقب صحبت‌های خودم باشم ونباید هر حرفی را نزنم. من دیگر هوادار نیستم. مدیرعامل یک باشگاه برزگ هستم که 20-30 میلین هوادار دارد. مانند یک بازیکن یا مربی که مرتب زیر ذره بین هوادران هستند.
سعادتمند روند نتیجه گیری استقلال را خراب کرد
وی در خصوص رفتارهای سعادتمند گفت: احمد سعادتمند به فرهادمجیدی اعتماد کرد، او سرمربی تیم شد نتایج بدی هم نگرفت اما در بدترین شرایط مصاحبه کرد که ختم نیامده یا به من بی احترامی می‌کند! این رفتارغیرحرفه‌ای باعث شد متاسفانه استقلالی که خوب نتیجه می‌گرفت و می توانست قهرمان جام حدفی هم بشود، هم جام را از دست داد هم تیم به چالش کشیده شد و وزارت تصمیم گرفت او را برکنار کند.
به قول مهران مدیری، اشتباهی بودند!
مربی فوتبال با اشاره به رفتار رسول‌پناه اظهار داشت: در مورد پرسپولیس هم همین شرایط است. من هم فیلم رسول پناه را دیدم و تعجب کردم. اگر خبرنگارهم بوده به نظر من وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. رسول‌پناه  و سعادتمند در خواب هم نمی دیدند که مدیرعامل یک باشگاه بزرگ مثل استقلال یا پرسپولیس شوند. شما هوادار بودید و به قول مهران مدیری اشتباهی بودید. الان بهتر است سکوت کنید و به این همه هوادار احترام بگذارید. اجازه بدهید در سکوت تصمیم بهتری گرفته شود. پرسپولیس یک بازی تا قهرمانی آسیا دارد و این حاصل تلاش کادرفنی، بازیکنان و حتی مدیریت باشگاه است.
کجای دنیا در هتل قرارداد می‌بندند؟
فریادشیران در مورد اعضای هیات مدیره دوباشگاه سرخابی عنوان کرد: یک ایرادی که در هیات مدیره دو باشگاه می‌بینم؛ هرکدام از این آقایان بازیکنی که می‌آید، می‌روند با او عکس می‌اندازند! این وظیفه مدیر تیم یا مدیرعامل باشگاه است. یا می‌بینید که در هتل با بازیکن قرارداد می بندند! باشگاه دفتر دارد، کجای دنیا در هتل چنین کاری می‌کنند؟
اصول رفتار با بازیکنان را بلد نیستند
وی با اشاره به حضور مددی در راس امور باشگاه استقلال گفت: الان مددی به استقلال آمده، او بالاخره در سایپا و پیکان بوده، در فدراسیون دوومیدانی، وزنه برداری وپزشکی-ورزشی بوده، با آن همه تجربه به استقلال آمده می‌بینید که بعد از آن اتفاقات بد در زمان سعادتمند، آرامشی داخل باشگاه استقلال ایجاد شده است. رفتار و قرارداد بستن با بازیکن اصولی دارد. متاسفانه آقایان این اصول را بلد نیستند. هم خودشان را به چالش می کشند و هم اینکه همه زحمات کشیده شده را ناگهان خراب می‌کنند.
پرسپولیس انصاری را کنار گذاشت اما استقلال شجاعیان را حفظ کرد
فریادشیران با اشاره به رفتاری که با محمدانصاری شد، اظهار داشت: آقای رسول پناه این چیست که شما به مردم خونگرم و فوتبالدوست مازندران توهین می‌کنید؟ من کاری به شجاع خلیل زاده ندارم که کارش درست بوده یا نه، او بازیکن است. شما اگر می‌توانستید او را مدیریت کنید او را حفظ  می‌کردید. بازیکن هم عمری دارد اگر مصدوم نشود. محمد انصاری را بینید که چه اتفاقی برایش افتاد. مگر کم زحمت کشید و تلاش کرد؟
وی ادامه داد: یک بازیکن با اخلاق و مومن به خاطر مصدومیت به راحتی کنار گذاشته می‌شود. اما از آن طرف استقلال داریوش شجاعیان را در حالیکه دو مرتبه مصدوم شد نگه داشت. مدیریت در فوتبال با مدیریت در نهادها و فدراسیون‌های دیگر تفاوت دارد.
کسی که پلس راه بوده چرا باید مدیرعامل پرسپولیس شود؟
بازرس کانون مربیان در مورد اینکه چرا مدیرانی از جنس خود فوتبال در این ورزش حضور ندارند و از فدراسیون‌ها یا نهادهای دیگری مدیر می‌آید، گفت:  تمام این مسائل به پول بر می‌گردد. من خودم مخالف این داستان هستم. آدم های بزرگ زیادی داریم که می‌توانند به فوتبال کمک کنند. عمرشان را برای فوتبال گذاشته‌اند و از جنس آن هستند. اما نباید بگوییم چرا سلطانی‌فر چرا این کار را می‌کند چون در گذشته هم این اتفاق افتاده، مثلا رویانیان از کجا آمد؟ آیا کسی که در پلیس راه بوده، نظم ایجاد کرده و کمربند ایمنی را اجباری کرده باید بیاید مدیرعامل پرسپولیس شود و آن اتفاقات بیفتد؟
مدیرعامل پرسپولیس با یک بازیکن منحرف در خفا قرارداد بست
وی افزود: یا اینکه الان استوکس کجاست؟ می‌دانید چقدر پول گرفت؟ یک بازیکن هرزه و منحرف که اصلا در کشور خودش و با خانواده خودش مشکل دارد. در تراکتور هم بدقولی کرد و آن باشگاه را هم به چالش کشید. برعکس اینکه می‌گوید حرفه‌ای هستم. اما آقای ایکسی که مدیرعامل باشگاه بزرگ است با او در خفا و در ترکیه قرارداد بست!
جای رسول پناه بودم به دنبال بیزینس خودم می‌رفتم
فریادشیران درتشریح عملکرد مدیران سرخابی اظهار داشت: ما مدیرانی هم داشتیم که فوتبالی نبودند اما خوب کار کردند. مثلا صفایی‌فراهانی کارهای خوبی انجام داد. آیا این دو نفری که آمدند و رفتند اصلا مدیریت فوتبالی بلد بودند؟ آیا کلاس مدیریت رفته بودند؟ یکی از اشکلات کل باشگاه‌های ما این است. خیلی از مدیران باشگاه‌های اروپایی بیزینس‌من هستند. می‌دانند درآمدزایی چگونه به وجود می‌آید، چگونه پیراهن تیم را بفروشند، چگونه بازیکن استخدام کنند و... اما متاسفانه دو مدیرعاملی که به استقلال و پرسپولیس آمدند و هر دو هم اشتباهی بودند نه در مورد جذب بازیکن تخصصی داشتند و نه در رابطه با درآمدزایی. من اگر جای رسول‌پناه بودم سکوت می‌کردم و به دنبال بیزینس خودم می‌رفتم. 
قبل از اینکه خبر روی سایت باشگاه برود در پیج عضو هیات مدیره منتشر می‌شود!
مربی فوتبال کشورمان در مورد نقش اعضای هیات مدیره دو باشگاه در شرایط کنونی آن‌ها گفت: اعضای هیات مدیره باید به مدیرعامل کمک فکری بدهند اما آن‌ها بیشتر دنبال عکس و خبر و پست گذاشتن هستند. در صورتیکه آمده‌اند تا در بحث درآمدزایی کمک کنند. یکی از ایرادات بزرگ آقایانی که می آیند همین است. بیشتر از اینکه به باشگاه کمک فکری و اقتصادی بدهند دنبال پست گذاشتن، عکس انداختن یا مصاحبه کردن هستند. بین اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال برای عکس انداختن رقابت ایجاد شده، قبل از اینکه خبر جذب بازیکن روی سایت باشگاه منتشر شود، روی پیج آن عضو هیات مدیره است و این خیلی ایراد دارد!
مجلس قانون را درست کند
فریاد شیران با اشاره به نقش نهادهایی مانند مجلس عنوان کرد: از نماینده‌های مجلس که علاقه‌مندی نشان می‌دهند مثل احسان قاضی زاده هاشمی که در مورد فساد در فوتبال یا قرارداد ننگین مهدی تاج را پیگیری می‌کنند یا  محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش خواهشم این است که قانون را درست کنند. باید نظام جامع باشگاه‌داری تعریف شود و همچنین قانون منع کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای که اصلا هم حرفه‌ای نیستند، درست شود، مشکلات حل می‌شوند.
باید همه باشگاه‌ها را خصوصی کنند
وی در مورد لزوم حمایت از تیم‌های دولتی گفت: نفت تهران نابود شد و رفت. چون نماینده‌ها، شورای شهر، فرماندار، استاندار و... از آن حمایت نکردند. همانطور که راه‌آهن، هما و صباباتری نابود شدند. قانونی بگذارند تا 5سال آینده همه باشگاه‌ها چه در تهران و چه در شهرستان حتما خصوصی شوند. در این پنج سال به همه باشگاه‌ها به تناسب بودجه بدهند.
مجلس با سه کار می‌تواند ورزش ایران را نجات بدهد
فریاد شیران ادامه داد: این نباشد که مثلا گل‌گهر، فولاد و سپاهان عالی هزینه کنند اما نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان قطره چکانی بودجه بگیرند. این عدالت نیست. هفته گذشته با جناب فروردین صحبت کردم گفتم بیایید سه کار انجام بدهید تا در تاریخ اسمتان ثبت ‌شود. حق پخش تلویزیونی و نظام جامع باشگاه‌داری را درست کنند و همچنین 5سال فرصت به دولت بدهند، 5سال به باشگاه‌های تحت پوشش دولت بودجه بدهند و در فاصله 5سال همه باشگاه‌ها اجبارا خصوصی شوند. خواهشم از نماینده‌های مجلس و محمدباقر قالیباف که سه سال و اندی فرصت دارند، در ورزش همین سه مورد را مصوب کنند، تمام رشته‌های ورزشی ایران نجات پیدا می‌کند.
از بزرگان فوتبال برای عکس گرفتن استفاده کردند
وی در خصوص نقش وزارت ورزش عنوان کرد: من نمی‌گویم وزارت ورزش اشتباه نکرده اما مدیرعامل یا عضو هیات مدیره هم اشتباهات متعددی کرده‌اند. نمی‌گوییم همه کارهای رسول پناه یا سعادتمند بد بوده، پیش از این رسول پناه و سعادتمند محبوب بودند اما به خاطر کم تجربگی و اینکه چون از تجربه بزرگان دو باشگاه استفاده نکردند این شرایط به وجود آمد.
فریادشیران اضافه کرد: این‎ها از بزرگان فوتبال بیشتر برای عکس گرفتن استفاده کردند. اتفاق خوبی در استقلال افتاد، همه پیشکسوتان از انتخاب محمودفکری خوشحال شدند و به سر تمرین رفتند. این کار را گروه مددی انجام داد. کار خوب را هم باید بگوییم. درپرسپولیس هم تا قبل از این فیلم‌ها و صوت‌ها برای رسول پناه کف و سوت می‌زدند و انتقاد هم می‌شد که وزیر ورزش پرسپولیسی است در صورتیکه این حرف‌ها خنده دار است.
آیا تراکتور با علیپور حاشیه‌ای دارد؟
وی با اشاره به تناوب حاشیه‌ها در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: این دو باشگاه متاسفانه به خاطر بحث مدیریتی هرروز سوژه هستند. نوبتی هم هست. در حاشیه درست کردن توسط مدیران عاملشان رقابت است. علی‌الخصوص در مورد سعادتمند و رسول پناه. الان محمدعلیپور مدیرعامل تراکتور شده، باشگاهی که کمتر از استقلال و پرسپولیس تماشاگر ندارد. از زمانی که او آمده حاشیه‌ای در تراکتور دیدید؟ در صورتیکه بازیکنان خوب و با کیفیتی هم دارد. سه کاپیتان تیم ملی در این تیم هستند. با اقتدار کار می‌کند و با کادرفنی هم هیچ مشکلی ندارد.
علیپور تیم قهرمان جام حذفی را در 4ساعت بست
فریادشیران در خصوص عملکرد علیپور در تیم نفت تهران عنوان کرد: در همان سالی که نفت تهران با علی دایی قهرمان جام حذفی شد، در عرض 4 ساعت این تیم بسته شد. من، علیپور، حسین شهریاری و ایرانیان بودیم. بازیکنانی که یک فصل اذیت شدند و پولشان را ندادند، آرش رضاوند، دانشگر و... همه بازیکنانی بودند که آن فصل قهرمان حذفی شدند. همه آن‌ها راهم باشگاه‌های دیگر می‌خواستند. این تیم هنر علیپور و گروهش بود. بعدا علیپور بنا به دلایلی از دوره‌ای که گلرخساری آمد کنار کشید اما تیم را بست و رفت و آن تیم قهرمان جام حذفی شد.
وی افزود: اما الان بعضی از مدیران عاشق مصاحبه کردن هستند. گدایی مصاحبه می‌کنند و مدام جلوی دید باشند. اصلا نیاز به این کار نیست. می‌توانند مثل علیپور ماهی یکبار یا دوماه یکبار کنفرانس خبری بگذارند وبه سوالات خبرنگاران که چشم و گوش مردم هستند پاسخ بدهند.
مربی اسبق نفت تهران اضافه کرد: نفت سال‌ها مدعی قهرمانی بود. آدم‌هایی مثل میرشیوانی، ایرانیان، علیپور،قنبرزاده، کمپانی، خود من و...  در این باشگاه بودیم. آکادمی فعال داشت بازیکن خوب هم جذب می کردند. بازیکن و حتی سرمربی احیا کرد این تیم و کوچکترین حاشیه ای نداشت. اما الان خود آقایان عامل حاشیه هستند.
یک تیم شهرستانی برای کادرفنی 50میلیارد هزینه کرده است
فریادشیران در مورد اینکه دلیل رفت و آمد این دسته از مدیران به این دو باشگاه چیست، گفت: دلیلش این است که استقلال و پرسپولیس خودشان بودجه ندارند، مجبورند بروند به آدم‌هایی رجوع کنند که پول بیاورند. اگر این مشکل حل شود دیگر حواشی وجود ندارند و تمام تمرکز تیم به سمت و سوی فنی و کیفیت و ارتقای بازیکنان می‌رود. بحث‌های زدو بند، تبانی، رمالی، شرطبندی و... عاملش نابسانی در بحث بودجه باشگاه‌ها است. بعضی از باشگاه‌ها به راحتی و حتی به صورت پکیجی هزینه می‌کنند. حتی شنیدم یک باشگاه شهرستانی40-50 میلیارد فقط هزینه کادرفنی‌اش است. 
وی ادامه داد: همه این اتفاقات به خاطر این است که مدیران به آکادمی‌ها اهمیتی نمی‌دهند. اگر آقایان سواد و تجربه این کار را ندارند باید از مشاورین خوب استفاده کنند.شما نگاه کنید تیپ کسانی که کنارسعادتمند عکس می‌انداختند چطور است! حتی من یکی را دیدم جوراب نداشت و شلوار تنگ پوشیده بود!
استقلال و پرسپولیس خودشان برای خودشان حاشیه درست می‌کنند
فریاد شیران در خصوص اینکه کلید حل مشکلات فوتبال در دست مجلس است عنوان کرد: الان مددی وفاق خوبی ایجاد کرده، همه پیشکسوتان به فکری کمک می‌کنند و شرایط استقلال خیلی خوب شده است. فکری هم یک مربی با تجربه است و نیاز بود این تیم چنین مربی داشته باشد. همانطور که گفتم این دو باشگاه نوبتی هستند. خودشان برای خودشان حاشیه درست می‌کنند. امیدواریم قالیباف و دیگر عزیزان مجلس قانون را درست کنند که تمام این مشکلات در ورزش رفع شود.
کسی که هزینه می‌کند نباید در تمام امور باشگاه دخالت کند
وی با اشاره به نقش بی پولی در دوباشگاه خاطر نشان کرد: جایی زنوزی پیدا می‌شود و سال‌ها در فوتبال از جیبش هزینه می‌کند و من پشت سر او نماز هم می خوانم. اما زمانی هست که پولی نیست. وزیر مجبور است برود دنبال کسانی که می خواهند پول هزینه کنند. مثلا عبدیان پول هزینه می‌کند. ما باید از این پتانسل‌ها استفاده کنیم منتها تحت شرایطی نه اینکه چون من دارم پول می‌دهم در تمام امور باشگاه هم باید دخالت مستقیم داشته باشم.
فریادشیران افزود: اگر هرکسی شرح وظایفش را بداند این اتفاقات نمی‌افتد. من اگر سرمربی تیم هستم چارچوب کارم، مستطیل سبز، کارفنی، مسابقه و نتیجه است. جایگاه مدیر روابط عمومی، مدیرعامل باشگاه، معاونت فرهنگی، مدیر تیم و... مشخص است و نیاز به تعریف ندارد. اما متاسفانه روی عدم آگاهی و عدم اشراف کاری می‌کنند که همه چیز به هم می‌ریزد. مثل داستان رسول پناه و سعادتمند.
وزیر هم به این افراد اعتماد می‌کند
وی تصریح کرد: نمی‌گویم وزیر اشتباه نداشته اما او هم به هرحال اعتماد کرده، پرسپولیس بازی آخر را ببرد قهرمان آسیامی‌شود. اگر می‌گوییم آن مدیر را وزیر آورده نتیجه‌گیری تیم را هم باید ببینیم. بالاخره یک سری عوامل در موفقیت مجموعه دخیل هستند. درست است رکن اصلی هرباشگاهی بازیکنانش هستند اما اگر آن‌ها پول نگیرند بازی می‌کنند؟ این بازیکنانی که رفتند مثل ترابی، علیپور و خلیل‌زاده اگر پول پول بود که نمی‌رفتند.
برای کادرفنی پرسپولیس متاسفم
کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه عدم مدیریت درست باعث شد که رسول پناه از دخالت‌های کادرفنی پرده بردارد، اظهار داشت:‌ به کادرفنی که این کار را می‌کند تبریک می‌گویم و برای آن متاسفم! این ضعف کامل مدیریت است و این را قبول دارم. از طرفی هم سو استفاده کامل کادرفنی است.
به رغبتی و علیپور گفتم گل‌محمدی حق ندارد این کار را کند
وی ادامه داد: ایرادی که می‌توانم مستقیم بگویم و ایراد بزرگی به گل‌محمدی و مربی دروازه‌بان‌ها است؛ امیرحسین بیات یکی از آینده دارترین دروازه بانان ایران می‌تواند باشد. به چه دلیل عذرش را خواسته است؟ من حتی به رغبتی و علیپور(عضوهیات مدیره پرسپولیس) هم گفتم، او حق ندارد این کار را بکند. بازیکنی که یک سال در این تیم بوده، دروازه‌بان سوم بوده، بیرانوند رفته دروازه‌بان دوم شده، الان چون با آقای مشهدی قرارداد ندارد یا به دلیل خواسته‌های نامعقول فلان مربی باید عذرش را بخواهند؟ اینجاست که مدیر باشگاه و هیات مدیره باید یقه آن کادرفنی را بگیرد.
تاج و دوستانش فساد گسترده‌ای ایجاد کردند
فریادشیران در مورد اینکه چه زمانی می‌توانیم از حضور مدیران قدرتمند در فوتبال به صورت دائم بهره ببریم، گفت: باید دعا کنیم که این اتفاق خوب بیفتد. اگر قوانین درست شوند این اتفاق هم می‌افتد. بحث نظام جامع باشگاه داری و حق پخش و کپی رایت رعایت شوند همه این مشکلات حل می‌شود. مهمتر اینکه باشگاه‌ها باید خصوصی شوند. مثل همه جای دنیا، ما که نباید چرخه دوباره اختراع کنیم.
مربی فوتبال ایران اظهار داشت: کاری که تاج و دوستانش کردند یک فساد گسترده‌ای را ایجاد کرد. الان مدیر برنامه‌ها تیم می‌بندند مدیرعامل و سرمربی عوض می‌کنند. هرکاری دوست داشته باشند انجام می‌دهند حتی در نتایجی که به دست می‌آیند. من واقعا از گل محمدی گله دارم که چرا انصاری و بیات را به همین سادگی از دست می‌دهد؟
مدیران نفت تهران مقابل گل‌محمدی ایستادند
فریادشیران با اشاره به زمان حضور گل‌محمدی در نفت تهران تصریح کرد: گل محمدی در نفت هم این کار را با رضا نوروزی که 10-9 گل زده بود،کرد. گفت او را نمی‌خواهم اما مدیران باشگاه علیپور و قنبرزاده و... گفتند رضا نوروزی باید باشد. گل‌محمدی حتی استعفا داد. یک روز استعفا داد بعد از آن تعامل کردند و برگشت. اما رضا نوروزی دیگر آن رضا نوروزی نشد. چون اذیتش کردند تعویض‌های اشتباه کردند و...
بازرس کانون مربیان گفت: آن زمان مدیریت باشگاه جلوی گل محمدی ایستاد و رضا نوروزی در تیم ماند. گفتند رضانوروزی را پرسپولس می‌خواهد، رویانیان هم گاف داد و گفت مربی من با گل‌محمدی صحبت کرده که نوروزی به پرسپولیس برود منتها این بازیکن را با این کار نابود کردند. الان هم بیات و انصاری که این همه برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند را به همین راحتی می‌گوید نمی‌خواهم. مدیریت باید بایستد و بگوید این بازیکن باید داخل تیم بماند. بگوید نمی‌شود شما همه اختیارات باشگاه را به سرمربی بدهید. هر کسی شرح وظایف خودش را دارد.
کد مطلب: 138647
برچسب ها: فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *