۰
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۷
مدیرعامل هلال احمر استان خبر داد

اجرای طرح "آمران سلامت" در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای طرح آمران سلامت در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری خبر داد.
اجرای طرح "آمران سلامت" در خوزستان
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای طرح آمران سلامت در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری خبر داد.

دکتر علی خدادادی با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت در سراسر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های حال حاضر کشور و استان‌مان تبدیل شده است و شاهد وضعیت قرمز در تمامی نقاط استان هستیم، در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا، طرح آمران سلامت با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با بیماری کووید - ۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از جمعیت هلال احمر خوزستان، وی افزود: در این طرح، اعضای داوطلب بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های سحاب و سحر با برپایی ایستگاه‌های موقت در سطح شهرها به ویژه اماکن پرتردد به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

خدادادی بیان کرد: راهنمایی لسانی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از اهم وظایف آمران سلامت است.

وی تصریح کرد: با توجه به سرعت انتقال بیماری کووید - ۱۹ و شرایط ویژه پاییزی برای مهار شیوع این ویروس و شکسته شدن زنجیره انتقال آن، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی هستیم .صدای شکسته شدن سیل‌بندهای مقابله با ویروس کرونا با سیر صعودی ابتلا و مرگ و میر ناشی از این پاندمی، هشداری جدی برای روزهای سخت آینده خواهد بود و در صورت ادامه بی‌اعتنایی عده‌ای به استفاده از ماسک، شرکت در اجتماعات بزرگ، عدم رعایت فاصله اجتماعی و سایر دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان کنترل وضعیت برای کادر درمان بسیار مشکل می‌شود و به دنبال آن احتمال بروز فاجعه‌های انسانی وجود دارد.

کد مطلب: 138653
برچسب ها: هلال احمر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *