۰
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
در سال جهش تولید به ثبت رسیده است

کاهش ارزبری در گروه صنعتی ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی، موفق شده از سال گذشته تاکنون ۱۳۸ میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از پروژه های ساخت داخل را محقق کرده و آن را در بخش های توسعه محصول سرمایه گذاری کند
کاهش ارزبری در گروه صنعتی ایران خودرو


گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی، موفق شده از سال گذشته تاکنون ۱۳۸ میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از پروژه های ساخت داخل را محقق کرده و آن را در بخش های توسعه محصول سرمایه گذاری کند.
ایکوپرس- با تشکیل ستاد ساخت داخل در گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته، تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌های خودرویی در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است. 
این خودروساز پروژه‌های متعدد داخلی سازی را با سازندگان، تامین‌کنندگان مواد اولیه،‌ صنایع دفاع و هوا فضای سپاه و همچنین مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان به اجرا گذاشته است. 
بخشی از اهداف خودکفایی از طریق پروژه‌های داخلی سازی نیز از سوی وزارت صمت در قالب میزهای یک تا چهار خودکفایی تعریف و دنبال شده که در این بخش تاکنون کاهش ارزبری ۵۳ میلیون یورویی محقق شده است. پروژه های بهینه سازی طراحی نیز کاهش ارزبری ۵۸ میلیون یورویی را به همراه داشته است.
پروژه های داخلی سازی قطعات و مواد اولیه خارج از میزهای وزارت صمت نیز تاکنون کاهش ارزبری ۲۷ میلیون یورویی را به دنبال داشته است. 
این صرفه جویی ارزی، تبدیل به پروژه‌های توسعه محصول شده و در بخش های مختلف از جمله توسعه قوای محرکه، طراحی پلتفرم و توسعه محصولات جاری در مجموع در قالب ۲۱ پروژه توسعه محصول در گروه صنعتی ایران خودرو سرمایه گذاری شده است. 
ایران خودرو کاهش ۱۵۳ میلیون یورویی ارزبری تولید در سال جاری را هدف‌گذاری کرده و با همکاری مجموعه سازندگان، شرکت های دانش بنیان و نهادهای توانمند دیگر به دنبال تحقق آن است.
کد مطلب: 138670
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *