۰
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰

آغاز دهمین دوره انتخابات پارلمانی در گرجستان

دهمین دوره انتخابات پارلمانی گرجستان، ساعت هشت صبح امروز (شنبه) به وقت محلی به منظور انتخاب 150 نماینده آغاز شد .
آغاز دهمین دوره انتخابات پارلمانی در گرجستان
دهمین دوره انتخابات پارلمانی گرجستان، ساعت هشت صبح امروز (شنبه) به وقت محلی به منظور انتخاب 150 نماینده آغاز شد .
به گزارش پایگاه خبری " نیوز گئورگیا"، 48 حزب سیاسی، دو اتحاد انتخاباتی و 490 نامزد مستقل برای کسب کرسیهای پارلمان گرجستان رقابت می‌کنند.
" آنا میکلادزه " سخنگوی کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان با اشاره به این که این دوره انتخابات پارلمانی در شرایط همه‌گیر بیماری «کووید 19 » برگزار می‌شود، گفت که کنترل شدیدی برای رعایت مقررات بهداشتی توسط رای‌دهندگان در حوزه‌های انتخاباتی به‌کار گرفته شده است .
به گزارش  کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان، قرار است در این دوره انتخابات پارلمانی سه میلیون و 526 هزار نفر از شهروندان این کشور که واجد شرایط رای دادن هستند، با حضور در سه هزار و 657 حوزه انتخاباتی در سراسر گرجستان به نامزد مورد نظر خود رای دهند .
این دوره انتخابات پارلمانی در گرجستان برای نخستین بار به صورت دو نظام انتخاباتی – نظام اکثریتی و تناسبی برگزار می‌شود و شهروندان این کشور 120 نماینده پارلمان را بر اساس نظام تناسبی و 30 نماینده باقی‌مانده را نیز بر اساس نظام اکثریتی انتخاب می‌کنند .
با توجه به این که طبق قانون اساسی گرجستان نظام پارلمانی در این کشور حاکم است، دولت جدید گرجستان نیز توسط حزب سیاسی و یا ائتلاف احزاب سیاسی برنده این دوره انتخابات تشکیل می‌شود .
به گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات، این دوره انتخابات پارلمانی با حضور 47 هزار ناظر داخلی و  23 سازمان بین‌المللی و 6 هزار نماینده رسانه‌های داخلی و  خارجی برگزار می‌شود .
 انتخابات پارلمانی گرجستان تا ساعت هشت شب ادامه خواهد داشت .
کد مطلب: 138953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *