۰
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۳

فیروزجا: از ۸ سالگی مسابقه آنلاین انجام داده‌ام

علیرضا فیروزجا پس از شکست در مسابقات آنلاین سرعتی می‌گوید که حریفش شطرنج بهتری بازی کرده و مستحق برد بوده است.
فیروزجا: از ۸ سالگی مسابقه آنلاین انجام داده‌ام
علیرضا فیروزجا پس از شکست در مسابقات آنلاین سرعتی می‌گوید که حریفش شطرنج بهتری بازی کرده و مستحق برد بوده است.
به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا تنور رقابت های آنلاین شطرنج بسیار داغ شد تا جایی که مسابقات زیادی در سایت های معتبر پیگیری می شود. در جدیدترین رقابت ها علیرضا فیروزجا به مصاف ولادیمیر فدوسیف رفت. این رقابت‌ها که به مسابقات شطرنج سرعتی شناخته می شود با حضور ۱۶ بازیکن برتر از یازدهم آبان پیگیری شده و تا بیست و سوم ادامه خواهد داشت.
فیروزجا در یک بازی بسیار نزدیک با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ شکست خورد و در عین ناباوری از رقابت ها حذف شد.
مصاحبه دو بازیکن قبل از بازی نشان می‌داد که قرار است یک رقابت بسیار هیجان انگیز صورت گیرد. علیرضا فیروزجا گفته بود که از هشت سالگی به صورت آنلاین شطرنج بازی کرده و حدس می‌زند که به رقابت آنلاین معتاد شده است. همچنین علیرضا معتقد بود که در بازی های آنلاین خوب است.
همچنین حریف روسی فیروزجا اظهار کرده بود: بسیار در بازی های برق آسا رقابت می کنم چرا که به نظر می آید تمرین خوبی است. شما می توانید در بازی های برق آسا با بسیاری از بازیکنان خوب رقابت کرده و لذت ببرید.
بازی روز گذشته فیروزجا با یک شوک بزرگ برای نابغه جوان ایرانی شروع شد. او از چهار بازی اول سه رقابت را شکست خورد و در یک بازی به تساوی رسید. فیروزجا تا دیدار ششم به پیروزی نرسید و بالاخره در بازی هفتم توانست اولین پیروزی خود را کسب کند. اولین پیروزی فیروزجا بعد از حدود یک ساعت به دست آمد چرا که بازی دو شطرنج باز تا دور هفتم یک ساعت زمان برد. 
علیرضا پس از کسب اولین پیروزی توانست خود را به بازی برساند و کار را مساوی کرد. بازی آخر این دو شطرنج باز (رقابت بولت) می توانست تکلیف پیروز این میدان را مشخص کند که در آن فیروزجا شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
فدوسیف پس از پیروزی گفت: اگر بازی ها را نگاه کنید متوجه خواهید شد که من با آرامش خاطر به رقابت پرداختم. بسیاری از مواقع شانس بهتر شدن را در مسابقه داشتم اما بدترین بازی خود را انجام دادم. فقط به چند لحظه برتری نیاز بود تا بتوانم امتیاز بازی را به نام خود ثبت کنم.
اما علیرضا فیروزجا پس از شکست گفت: اشتباه اصلی من این بود که موقعیت های بسیار راحتی با مهره سیاه به حریفم دادم. اما فدوسیف شطرنج بهتری بازی کرد و مستحق برد بود.
فیروزجا اگرچه از رقابت ها حذف شد اما دست خالی برنگشت و توانست حدود ۹۶۶ دلار کسب کند.
در این مسابقات علاوه بر حضور مگنوس کارلسن چهره هایی مانند هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان، فابیانو کاروانا، وسلی سو، ماکسیم واشیه لاگراو، آنیش گیری و دیگر شطرنج بازان برتر جهان دیده می شود. همچنین نابغه جوان شطرنج جهان یعنی علیرضا فیروزجا هم در این مسابقات دست به مهره شده اند.
این رقابت که به صورت تک حذفی برگزار می شود با جایزه ۱۰۰ هزار دلاری همراه است. نفر اول این رقابت ها می تواند ۱۰ هزار دلار را به جیب بزند. این مسابقات جذاب به صورت آنلاین در سایت میزبان با تفسیر استاد بزرگان شطرنج پخش می شود.
کد مطلب: 139274
برچسب ها: شطرنج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *