۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷
در خراسان رضوی

تعطیلی دوهفته‌ای آموزش‌های حضوری

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه «تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند»، گفت: براساس تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا کلیه آموزش‌ها و کلاس‌های حضوری در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و... به مدت دو هفته در خراسان رضوی تعطیل خواهند بود.
 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه «تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند»، گفت: براساس تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا کلیه آموزش‌ها و کلاس‌های حضوری در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و... به مدت دو هفته در خراسان رضوی تعطیل خواهند بود.
قاسم‌علی خدابنده در نشست ویدئو کنفرانس روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و همچنین مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: افزایش تعداد نمونه‌گیری و تست مبتلایان، آغاز فصل سرما و همزمانی با آنفلوآنزا، عدم وجود تهویه مناسب هوا در اماکن به دلیل بسته بودن در و پنجرها با توجه به سردی هوا، کاهش حساسیت مردم نسبت به جدی گرفتن قرنطینه در قیاس با روزهای نخست شیوع این بیماری، کاهش فعالیت بدنی و بهره‌گیری کم از نور خورشید در شرایط قرنطینه که سبب ضعف در سیستم ایمنی بدن می‌شود، می‌توانند نمونه‌هایی از عوامل ایجاد این شرایط سخت و افزایش شمار مبتلایان و همچنین مرگ‌ومیر ناشی از شیوع ویروس کرونا باشند.
وی با اشاره به ارسال دستورالعمل طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به استان افزود: هدف این دستورالعمل کاهش تردد، قطع زنجیره انتقال و در نتیجه کاهش شیوع ویروس است. این دستورالعمل برای دو هفته پیش رو، یعنی از اول تا نیمه آذر ماه، است و برای ادامه کار مجدد تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.
حضور 30 درصدی کارمندان آموزش‌و‍‌پرورش در شهرهای قرمز خراسان رضوی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه «با توجه به اعلام وزارت بهداشت، نیمی از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نیمی در وضعیت نارنجی قرار دارند»، گفت: فعالیت ادارات آموزش و پرورش با تاکید بر خدمت‌رسانی به مراجعین، پاسخگویی بخشنامه‌ها و برنامه‌ریزی امور ادامه خواهد داشت؛ به گونه‌ای که در مناطق نارنجی ۵۰ درصد و در مناطق قرمز ۳۰ درصد همکاران بایستی در ادارات حضور داشته باشند و مابقی به دور کاری مشغول شوند.
خدابنده با بیان اینکه «اولویت دورکاری با همکاران دارای بیماری زمینه‌ای و خانم‌های باردار است»، گفت: در اجرای مفاد این دستورالعمل به گونه‌ای تدبیر شود که حتی‌الامکان پاسخگویی به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی و یا تلفنی انجام شود و در صورت نیاز به مراجعات حضوری در هر واحد حداقل یک نفر از کارکنان جهت پاسخگویی به مراجعین حضور داشته باشند.
تعطیلی آموزشگاه‌های زبان و کنکور
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه «از روز شنبه، اول آذر ماه، برگزاری حضوری کلاس‌های درسی در تمام مدارس دولتی، غیردولتی، آموزشگاه‌های زبان، کلاس‌های کنکور و... تعطیل خواهد بود و آموزش تنها به شیوه مجازی پیگیری خواهد شد»، تصریح کرد: کلیه مدارس استان تعطیل خواهند بود اما آموزش مجازی علی‌رغم تعطیلی کلاس‌های حضوری پیگیری خواهد شد و مدیر آموزشگاه بایستی با استفاده از ظرفیت کادر اجرایی مدرسه و سرگروه‌های آموزشی مناطق نواحی و شهرستان‌ها این فرآیند را به دقت رصد کند. مدارس غیر دولتی نیز از دستورالعمل تعطیلی کلاس‌های حضوری مستثنا نیستند و بر اساس دستورالعمل در صورت تخلف برخورد قانونی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.
مدارس متوسطه دوم یک روز در هفته برای تاییده‌های تحصیلی باز هستند
وی با اشاره به فرآیند دریافت تاییده‌های تحصیلی و آغاز ثبت نام دانشگاه‌ها افزود: مدیران مدارس متوسطه دوم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در یک روز و ساعاتی مشخص در هفته پاسخگوی مراجعین برای تحویل تاییده‌های تحصیلی و فرآیندهای نظیر آن باشند. عوامل اجرایی مدارس سایر مقاطع نیاز به حضور در مدرسه ندارند؛ فقط در مدارسی که فرآیند آموزش مجازی در خود مدرسه انجام می‌شود، نیروهای متولی آموزش مجازی باید در مدرسه حضور داشته باشند. 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری حضوری کلاس‌های درسی حتی در روستاهایی با جمعیت کم دانش‌آموزی تخلف  است. آموزش‌های تلویزیونی در مناطق کم برخوردار می‌تواند نقش مهمی را برای دانش آموزان ایفا کند. ملاک عمل، مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است و اگر مسئولین شهرستان‌ها پیشنهاداتی دارند می‌بایست آن را به شکل مکتوب با ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح کنند.
خدابنده با اعلام لغو تمام ماموریت‌های داخل و خارج منطقه و شهرستان در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان خاطرنشان کرد: مطابق مفاد دستورالعمل سرایداران و نیروهای خدماتی مدارس که حفاظت از مدرسه و تاسیسات آن را برعهده دارند بایستی به منظور نگهداری و مراقبت از سیستم گرمایشی در مدارس حضور داشته باشند. همچنین با توجه به آغاز فصل سرما و پیش‌بینی بارندگی‌ها سیستم گرمایشی مدارس در دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد روشن نگاه داشته شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، خدابنده گفت: در این دوهفته امکان استفاده از فضای فیزیکی مدارس به منظور تهیه و ارائه آموزش‌های مجازی برای همکاران وجود ندارد.
کد مطلب: 140074
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *