۰
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲

تاثیر ماسک‌های فیلتردار در انتشار بیشتر کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:ماسک‌های فیلتردار موجب انتشار بیشتر بیماری کرونا می شود.
تاثیر ماسک‌های فیلتردار در انتشار بیشتر کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:ماسک‌های فیلتردار موجب انتشار بیشتر بیماری کرونا می شود
به گزارش خبرنگار ایلنا،مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر اینکه افراد باید روش استفاده از ماسک را رعایت کنند، بیان داشت: کسانی که که علائم بیماری دارند باید از ماسک یکبار مصرف یا ماسک های پارچه ای استفاده نمایند و به هیچ عنوان نباید از ماسک فیلتر دار یا 95 N استفاده نمایند.
وی با اشاره به اینکه بیماران نباید از ماسک 95N استفاده نمایند، ادامه داد: ماسک فیلتر دار باعت انتشار بیماری و تنفس را برای بیماران سخت می نماید و این بیماران به اشتباه فکر می کنند علائم بیماری شان تشدید پیدا کرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بیماری کرونا یکی از بیماریهای شدید سرایت‌پذیر است که براحتی از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند و بهترین راه برای جلوگیری انتقال ایزوله شدن و قرنطینه شدن است.
 جوانیان با بیان اینکه علائم بیماری کرونا گسترده است و از یک سرماخوردگی ساده تا فرم‌های شدید که نیازمند بستری هستند شروع می شود، افزود: توصیه می کنیم کوچکترین علائم بیماری حتی سرماخوردگی ساده را در شرایط فعلی کرونا تلقی کنید و خود را قرنطینه نمائید.
وی گفت: ایزوله یعنی بیمار برای اینکه افراد دیگر خانواده و سایر دوستان را مبتلا نکنند در یک  اتاق مجزای مجهز به درب و پنجره باشد و حتی موقع غذا خوردن باید در داخل اتاق باشد و فقط موقع سرویس بهداشتی و حمام با ماسک از اتاق بیرون بیاید.
جوانیان افزود: بعد از سرویس ده دقیقه تهویه روشن باشد و بعد آن از مواد ضدعفونی کننده یا وایتکس یک به 49 رقیق شده شتسشو نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: فرد مبتلا باید به مدت 14 روز در قرنطینه قرار بگیرد و در این زمان با پزشک خانواده یا با شماره تلفن 4030 راهنمایی های لازم را کسب نماید.
وی اذعان داشت: افرادی که علائم بیماری دارند حتما خودشان را قرنطینه نمایند و در محیط کار حاضر نشوند، به هیج وجه از خانه بیرون نروند و چنانچه لازم شد مراجعه حضوری برای تشخیص درمان داشته باشند، با رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک و وسیله نقیله خصوصی استفاده نمایند و شیشه ماشین پایین و قسمت عقب بنشینند.
 
کد مطلب: 141101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *