۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۴

کشف گازی اردن در نزدیکی مرز عراق

شرکت ملی نفت اردن مقادیر امیدبخش جدیدی گاز طبیعی را در میدان گازی ریشا در مرزهای شرقی این کشور با عراق کشف کرد.
شرکت ملی نفت اردن مقادیر امیدبخش جدیدی گاز طبیعی را در میدان گازی ریشا در مرزهای شرقی این کشور با عراق کشف کرد.
به گزارش ایسنا، هلا زواتی، وزیر انرژی اردن در بیانیه ای اعلام کرد جریان گاز از چاه جدید در میان چندین چاهی که امسال حفاری شده اند، امیدبخش بوده اما پس از مشخص شدن نتایج نهایی تا پایان سال روشنتر خواهد شد.
به گفته مقامات اردنی، میدان گازی ریشا حدود پنج درصد از مصرف سالانه حدود ۳۵۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی این کشور برای تولید نیرو را تامین می کند.
مدیر شرکت ملی نفت اردن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی دولتی المملکه اظهار کرده که جست و جو برای گاز در مناطق صحرایی شرقی که غول نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم (BP) در سال ۲۰۱۴ پس از سرمایه گذاری بیش از ۲۴۰ میلیون دلار رها کرد، از سال گذشته افزایش یافته و مقادیر اکتشافات را حداقل ۷۰ درصد افزایش داده است.
مقامات اردنی مدتها امیدوار بودند اکتشاف و حفاری در ریشا به کشف ذخایر گازی بیشتر قابل استخراج منتهی شود و به کاهش وابستگی این کشور به واردات نفت برای تامین سوخت بخش نیرو و صنایع کمک کند.
وزیر انرژی اردن گفت: برنامه انرژی ۱۰ ساله ای که سال گذشته رونمایی شد، تامین نیمی از تولید نیروی کشور از طریق منابع انرژی داخلی در مقایسه با ۱۵ درصد فعلی را هدف گرفته است. این برنامه بخشی از تلاشها برای متنوع کردن منابع انرژی داخلی برای کاهش واردات سوخت پرهزینه است.
بر اساس گزارش رویترز، اردن اکنون بیش از ۹۳ درصد از نیازهای انرژی خود را وارد می کند که ۲.۵ میلیارد دینار (۳.۵ میلیارد دلار) هزینه سالانه معادل هشت درصد تولید ناخالص داخلی به اقتصاد این کشور تحمیل می کند.
کد مطلب: 141444
برچسب ها: گاز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *