۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۶
احمدی:

شیوع چاقی نگران‌کننده است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آمارهایی درباره شیوع کم تحرکی اظهار کرد: گفته می شود آمار شیوع کم تحرکی ۵۶ درصد است. بر این اساس آمار اضافه وزن و چاقی نیز بالای ۵۰ درصد است. اخیرا در جلسه‌ای در وزارت بهداشت عنوان شد که شیوع چاقی در مردان بالای ۱۸ سال به ۵۴ درصد رسیده که قابل توجه است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آمارهایی درباره شیوع کم تحرکی اظهار کرد: گفته می شود آمار شیوع کم تحرکی ۵۶ درصد است. بر این اساس آمار اضافه وزن و چاقی نیز بالای ۵۰ درصد است. اخیرا در جلسه‌ای در وزارت بهداشت عنوان شد که شیوع چاقی در مردان بالای ۱۸ سال به ۵۴ درصد رسیده که قابل توجه است. 
به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی در نشست مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان تربیت بدنی و سلامت استان‌ها با موضوع بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) که از طریق ویدئوکنفرانس و در شبکه شاد پخش شد، گفت: از اینکه در موضوع ورزش همگانی در کنار معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش هستیم خوشحالیم.  ورزش همگانی بدون حضور آموزش و پرورش حرفی برای گفتن ندارد.
وی با اشاره به آمارهایی درباره شیوع کم تحرکی اظهار کرد: گفته می‌شود آمار شیوع کم تحرکی ۵۶ درصد است. بر این اساس آمار اضافه وزن و چاقی نیز بالای ۵۰ درصد است. اخیرا در جلسه‌ای در وزارت بهداشت عنوان شد که شیوع چاقی در مردان بالای ۱۸ سال به ۵۴ درصد رسیده که قابل توجه است. 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بروز و شیوع امروز بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون و ... ناشی از کم توجهی و بی توجهی بوده که یک دهه قبل نسبت به ورزش همگانی داشته‌ایم گفت: آثار مشکلات کنونی نیز در ۱۰ و ۲۰ سال آینده نمایان می‌شود.
احمدی افزود: یکی از دلایل عمده کم تحرکی، بی توجهی و کم توجهی نسبت به تربیت بدنی در آموزش و پرورش بوده و امید است عنایتی که به این مسئله در این دوره صورت گرفته، استمرار یابد و قطع نشود و شاهد خارج شدن ورزش و تربیت بدنی از اولویت های آموزش و پرورش نباشیم که جبرانش دشوار و گران خواهد بود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه به موضوع ورزش همگانی در دولت تدبیر و امید توجه شد و اقدامات زمینه ای خوبی را چه به لحاظ قوانین و مقررات و توسعه ساختارها و چه از حیث توجه به بودجه و اعتبارات در حوزه ورزش همگانی شاهد بودیم عنوان کرد: امیدواریم این مسیر همچنان با قوت و جدیت دنبال شود و بتوانیم شرایط مناسب تری را به لحاظ وضعیت سلامت مردم در بعد جسمی، اجتماعی و روانی شاهد باشیم.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ناهماهنگی‌های بین بخشی را یکی از مشکلات پیش روی توسعه ورزش همگانی دانست و گفت: سعی کردیم در قالب شورای هماهنگی ورزش همگانی، هم افزایی لازم را در پیش‌برد ورزش همگانی ایجاد کنیم. طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان نیز در این شورا مطرح شد و مورد توجه و استقبال قرار گرفت و به تصویب رسید تا از این پس بخش‌های مرتبط با ورزش کشور همراهی و هماهنگی لازم را در جهت اجرای این طرح و برنامه‌های مربوط به آن داشته باشند.
احمدی همچنین به تنظیم تفاهم نامه‌ای میان فدراسیون ورزش همگانی و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ظرفیت آموزش و پرورش در توسعه ورزش همگانی بر همگان آشکار است و باید بتوانیم هرچه بیشتر این هماهنگی را ایجاد کنیم تا گام خوبی در جهت کاهش و رفع مشکلات ورزش در حوزه دانش آموزی و در سطح استان‌ها برداریم. 
وی افزود: یکی از دستاوردهای این دولت، ایجاد ظرفیت های قانونی جدید در حوزه ورزش است؛ قانون قبلی وزارت ورزش مربوط به ۴۹ سال قبل بود و یک خلاء قانونی قابل توجهی در حوزه مدیریت ورزش کشور داشتیم که با قانون جدید مرتفع شد. در قانون جدید ساختار مهمی تحت عنوان شورای عالی تربیت بدنی و ورزش کشور پیش بینی شده که مدیران ارشد دستگاه های مرتبط در آن حضور دارند و می‌توانیم طرح کوچ را در دستورکار جلسه بعدی شورای عالی قرار دهیم. پیش بینی ما این است که تا قبل از پایان سال جلسه شورای عالی تشکیل شود. 
کد مطلب: 142381
برچسب ها: چاقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *