۰
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴

افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا در روسیه

گزارش های منابع خبری روسیه حاکی از شتاب گرفتن واکسیناسیون کرونا در سراسر روسیه شامل ۸۵ جمهوری و استان این کشور است.
افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا در روسیه
گزارش های منابع خبری روسیه حاکی از شتاب گرفتن واکسیناسیون کرونا در سراسر روسیه شامل ۸۵ جمهوری و استان این کشور است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین مرحله بیش از ۲.۵ میلیون دوز واکسن کرونا از نوع اسپوتنیک وی (نخستین واکسن روسی کرونا) تولید و بین مناطق روسیه توزیع شده است.  
دهها هزار نفر از کادر درمانی و پرسنل مراکز فوریت های پزشکی و نیز کارآموزان پزشکی و پرستاری در واکسیناسیون کرونا در روسیه شرکت دارند. 
در پایتخت روسیه هم واکسیناسیون کرونا در بیش از ۱۷۰ مرکز ویژه واکسیناسیون در مراکز ویژه تعیین شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی مسکو جریان دارد.
مراکز واکسیناسیون کرونا در مسکو از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ فعالیت می کنند و در مرحله اول افراد به اصطلاح گروه ریسک شامل معلمان و کارکنان مراکز درمانی و سازمان های خدمات رسانی و امدادرسانی در مسکو، در حال واکسینه شدن هستند .
واکسیناسیون با ثبت نام قبلی و به صورت آنلاین انجام می شود و افراد می توانند در سایت اینترنتی mos.ru ویژه شهرداری مسکو ثبت نام کنند.
از شرایط برای واکسیناسیون کرونا در مسکو، نداشتن بیماریهای مزمن و شرکت نکردن در آزمایش ها برای واکسن کرونا و سایر واکسن ها اعلام شده است و واکسیناسیون برای زنان باردار و زنان شیرده نیز دارای عوارض جانبی اعلام شده است.
در همین حال سرگئی سابیانین شهردار مسکو اعلام کرد روزانه دهها هزار نفر از ساکنان مسکو برای تزریق واکسن کرونا ثبت نام می کنند و در انتظار واکسینه شدن هستند. 
سابیانین در گفت و گوی تلفنی با ایرنا افزود که تا پیش از تعطیلات سال نو (تا روز ۳۱ ماه دسامبر) نزدیک به ۵۰ هزار نفر در مسکو علیه کرونا واکسینه شده اند.
وی با پیش بینی اینکه شمار افراد علاقه مند به دریافت واکسن کرونا در مسکو افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: بدون واکسیناسیون، غلبه بر کرونا ناممکن است. 
سابیانین که معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه است گفت که دریافت واکسن کرونا دشوار است و با واکسن سرماخوردگی تفاوت دارد زیرا این یک شکل دیگری از واکسن است که شرایط ویژه برای انتقال، نگهداری و انبار دارد. علاوه بر آن معاینات پزشکی بیشتر در مورد افرادی که واکسینه می شوند لازم است. 
عوارض جانبی واکسن چیست؟
درد و تورم در محل تزریق، لرز، تب، سردرد، خستگی و دردهای مفصلی و عضلانی - همه اینها پس از تزریق واکسن در برخی افراد ظاهر می شود. حالت تهوع، از دست دادن اشتها، تورم غدد لنفاوی نیز ممکن است ظاهر شود - همه چیز به عدم تحمل فردی به اجزای دارو بستگی دارد.
با این وجود، همانطور که قبلاً توسط معاون مرکز گامالیا اعلام شده بود. داوطلبانی که این واکسن را روی خود آزمایش کرده اند، هنوز عوارض جانبی جدی را که باعث فرایندهای برگشت ناپذیر در بدن شود، نشان نداده اند.
چگونه می توان برای واکسیناسیون آماده شد؟
آناتولی آلتشتین محقق ارشد گامالیا می گوید: قبل از واکسیناسیون معاینه اجباری وجود ندارد. با این حال، برای آن دسته از روس ها که نگران عوارض جانبی هستند، بهتر است قبل از معرفی برای واکسیناسیون با پزشک مشورت کنند. وی هشدار داد علاوه بر این، الکل قطعاً نباید در روز واکسن مستقیماً نوشیده شود، زیرا با هیچ دارویی سازگار نیست.
کریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (دست اندرکار تأمین مالی طرح واکسن اسپوتنیک وی) هم گفته است که این صندوق درخواست‌هایی به سازمان‌های تنظیم کننده امور واکسن‌ها در بیش از ۴۰ کشور برای تأیید فرستاده است که اهمیت فراوان دارد.
به گفته وی، تا ماه مارس سال ۲۰۲۱ (اسفند ماه سال ۹۹) هر ماه حداقل ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: زمانی که تولیدکنندگان واکسن اسپوتنیک وی، نیازهای روسیه در بازار داخلی این کشور را تأمین کنند صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه امکان صادرات واکسن به کشورهای دیگر را بررسی خواهد کرد.
در روسیه، ۳ میلیون و ۱۸۶ هزار نفر به کویید-۱۹ مبتلا شده و تاکنون ۵۷ هزار و ۵۵۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
کد مطلب: 142496
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *