۰
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸

بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر  در دیدار با گروه جهادی جوانان انقلابی ایران، گفت: بسیاری از مشکلات ما ساختاری است؛ از مشکلات اقتصادی تا مشکلات سیاسی و راه‌حل آن، نگاه جمعی به مسائل است. به صورتی که همه مشکلات در ارتباط با یکدیگر و به صورت زنجیره‌وار مرتبط باهم هستند و نمی‌شود گفت این مشکل به دیگری ربطی ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساختارهای فعلی برای انتخابات مجلس، افزود: ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی از لحظه ثبت‌نام نامزدها تا مراحل گزینش، تایید صلاحیت‌ها، رقابت‌ها و ورود به مجلس، نحوه قانونگذاری و نظارت‌ها، هزاران ایراد ساختاری دارد که در صورت عدم بررسی و حل و فصل نشدن آن‌ها، زیان‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.
رییس جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر ورود افراد کارشناس به مجلس، ادامه داد: بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند. در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور اقتصادی است، همانطور که رهبری بارها به اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید داشته‌اند ولی نه دولت و نه مجلس توجه مناسبی نشان نداده‌اند.
باهنر با تقسیم مشکلات کشور به سه بخش ساختاری، رویکردی و عملکردی افزود: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و حزبی شده و منافع ملی در میان امیال نامشروع گم شده است. دقت کنید می‌بینید تمام حوزه‌هایی که در دست دولت و مجلس شورای اسلامی است بحران‌های فراوانی دارند اما آن حوزه‌هایی که با مدیریت حاکمیت و رهبری اداره و نظارت می‌شوند مشکلی ندارند بلکه نقطه قوت و منشا اثر هم هستند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: مشکل فعلی دولت این است که به دنبال جلب رضایت کوتاه‌مدت و مقطعی مردم است و برنامه‌های بلندمدت برای رفع مشکلات اقتصادی ندارد و همین موضوع زیان‌های جبران‌ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می‌کند. مثلاً افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های جاری در شش‌ماهه اول برنامه بودجه ۱۴۰۰ که از سوی مجلس و نمایندگان تازه‌کار هم اعتراضی نسبت به آن دیده نشد، چرا که اصلا نگاه کارشناسی نسبت به آن وجود نداشت.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نتیجه اختلافات دولت و مجلس تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از دعواهای دولت و مجلس است، دولت می‌خواهد کارها را به گونه‌ای جلو ببرد که به اسم مجلسی‌ها تمام نشود و مجلسی‌ها هم تمام تلاش خود را می‌کنند تا اقدامات سازنده را در کارنامه خود ثبت کنند. در روزهای آغازین، مجلس در پی استیضاح رییس جمهوری و برکناری بود و همین موضوع آتش اختلافات را بیشتر می‌کرد که با دستور رهبری آتش فتنه و نفاق خاموش شد.
باهنر تاکید کرد: با ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی و ایجاد انقلاب بنیادی در ساختارهای دولت و حاکمیت می‌توان به حل مشکلات با حضور یک تیم تازه‌نفس و باسواد امیدوار بود. دولت‌ها همیشه به دنبال دلایل دم‌دستی و سطحی برای مشکلات و بحران‌ها هستند تا بار مسئولیت را از دوش خود بردارند در حالی که جوانان  می‌توانند با نگاه کارشناسانه بحران‌ها را بررسی و باانگیزه در صدد رفع و رجوع آن‌ها برآیند.
کد مطلب: 142695
برچسب ها: باهنر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *