۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۴
القدس العربی:

محمد مرسی دستور آزادی اسلام‌گراهای محکوم مصری را صادر کرد

شماری از اسلام‌گرایان مصری که در دوره زمامداری حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر به حبس ابد یا اعدام محکوم شده بودند، با عفو محمد مرسی به مناسبت ماه رمضان از زندان آزاد شدند.
 روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت: منابع امنیتی و اسلامی مصری اعلام کردند که شماری از اسلام‌گرایان این کشور که در دوران زمامداری حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر به اعدام یا حبس ابد محکوم شده بودند، از زندان آزاد شدند.

این منابع گفتند: این افراد در دادگاه‌های نظامی یا دادگاه‌های عالی امنیت ملی رژیم سابق مصر محاکمه شده بودند و هم اکنون با عفو محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب مصر آزاد شدند.

براساس قانون حالت فوق ‌العاده مصر که در دوره حسنی مبارک اجرا می‌شد، هزاران مخالف مصری که اکثر آنها را اسلام‌گرایان این کشور تشکیل می‌داند، دستگیر و بسیاری از آنها در دادگاه‌های نظامی یا دادگاه‌های عالی امنیت کشور محاکمه شده بودند.

در این راستا یک منبع امنیتی مصری تاکید کرد: براساس این تصمیم محمد مرسی صدها زندانی که برخی از آنها حدود ۲۰ سال در زندان‌های رژیم حسنی مبارک بسر می‌بردند، از زندان آزاد شدند.

گروه‌های اسلام‌گرای مصر نیز در این ارتباط اعلام کردند که ۱۲ نفر از رهبران اسلام‌گرای این کشور که حدود ۲۰ سال در حبس بودند، از زندان آزاد شدند.

"نزار غراب"، وکیل مدافع اسلام‌گرایان دربند مصری اعلام کرد که دو یا سه نفر از اعضای گروه جهاد نیز که به اتهام ترور انورالسادات، رئیس جمهوری معدوم مصر محاکمه شده بودند، بنابر عفو مرسی به مناسبت ماه رمضان آزاد می‌شوند.
کد مطلب: 1429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *