۰
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۱

صدور مجوز ۷۵ اسکله تفریحی و گردشگری

استاندار مازندران از صدور مجوز ۷۵ اسکله تفریحی و گردشگری در استان خبر داد.
 استاندار مازندران از صدور مجوز ۷۵ اسکله تفریحی و گردشگری در استان خبر داد.
احمد حسین زادگان ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به مشارکت بخش‌های مختلف از جمله بسیج و سپاه در اجرای طرح‌هایی برای مهار کرونا اظهارکرد: کرونا را باید به گونه‌ای مدیریت می‌کردیم تا بخش اقتصادی دچار چالش جدی نشود.
وی با بیان اینکه زراعت چوب به عنوان اولویت اساسی در استان دنبال شده است، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری این طرح چهار هزار هکتار بوده و باید زمین‌هایی که مستعد اجرای طرح زراعت چوب هستند شناسایی شوند تا این طرح به صورت مستمر در مناطق مختلف اجرایی شود.
استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت تولید محصولات کشاورزی در استان گفت: خوشبختانه فاز اول پایانه صادراتی در استان احداث شد و امسال ۲۰۰ هزار تن مرکبات از مازندران به کشورهای مختلف نظیر روسیه صادر شده است.
حسین‌زادگان با اشاره به اینکه درپی اقتصادی کردن محصولات کشاورزی باید زیرساخت‌ها تامین شود، یادآورشد: پایانه محصولات کشاورزی پیشرفت خوبی دارد و پایانه خاویاری نیز از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.
وی در بخش یگری از سخنان خود به صادرات محصولات شیلاتی اشاره کرد و افزود: صادرات محصولات شیلاتی از جمله اهداف پایانه خاویاری بوده و  در این پایانه بسته بندی و سورت محصولات شیلاتی انجام می‌شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه مجوز ۷۵ اسکله تفریحی و گردشگری در استان صادر شده است، گفت: باید از ظرفیت دریا برای توسعه اقتصادی و  گردشگری استفاده کنیم زیرا بخشی از توسعه استان در گرو توجه به دریا است.
حسین زادگان آزادسازی دریا را از جمله اولویت‌های جدی در معاونت عمرانی بیان کرد و افزود: آزادسازی دریا به عنوان یک اولویت برای کشور و استان پذیرفته شده و تاکنون  بیش از ۸۷ درصد نوار ساحلی و حریم قانونی دریا در استان آزادسازی شده و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت، آزادسازی دریا در استان نهایی شود.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶ درصد نوار ساحلی همچنان در تصرف بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: باید سازوکار جدیدی در این بخش طراحی شود.
استاندار مازندران توسعه مناسبات با کشورهای سی آی اس را از جمله اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: تعرفه ترجیحی قابلیت خوبی برای صادرات محصولات به کشورهای عضو اوراسیا فراهم کرده و توسعه حمل ونقل دریایی نیز از برنامه‌ها است.
حسین زادگان با بیان اینکه از حمل ونقل دریایی خوب استفاده نمی‌کردیم، تصریح کرد: نبود کانتینرهای مجهز یخچال دار از جمله مشکلات بود که در حال حاضر ۱۰ کشتی مستقر در دریای خزر مجهز به کانتینرهای یخچال دار است.
وی همچنین گفت: آب بندان ها حجم ذخیره آب را افزایش می دهند و تاکنون ماهیان گرمابی در این مکان ها پرورش داده می‌شد اما  پرورش ماهیان سردابی برای نخستین بار در مازندران در دستور کار قرار گرفت که در یکی از آب بندان ها نیز به صورت پایلوت اجرا شد.
وی در پاسخ به سوال ایسنا در بحث انتقال اب دریای خزر و احداث سد فینسک گفت: تابه حال آبی از خزر انتقال پیدا نکرده است و با توجه به این که مسئله محیط زیستی و کمبود آب در مازندران،سایر گزینه‌ها مطرح شد اما هر بار جوابی برای موضوعات ارائه شد، هرچند ما تاکنون زیر بار نرفته ایم.
 استاندار مازندران با تاکید بر اینکه دولت اعتقاد دارد که حجم خروجی آب از مازندران چشمگیر نخواهد بود، گفت: تسهیلات مناسب برای سدها  نیز در نظر گرفته شده از آنجایی که گاهی نگاه ملی است، باید همه‌ کشور دیده شود،ما همچنان نامه نوشتیم و  اعلام کردیم که مخالف هستیم اما وقتی این موضوع مصوب شود موظف به اجرا خواهیم بود.
کد مطلب: 144165
برچسب ها: مازندران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *