۰
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

بازگشت تماشایی تیم

تنیسور اتریشی در یک بازگشت توانست شکست را با پیروزی برابر نیک کریوس عوض کند و مرد شماره یک جهان به سختی توانست به در چهارم اپن استرالیا صعود کند.
بازگشت تماشایی تیم
تنیس‌باز اتریشی در یک بازگشت توانست شکست را با پیروزی برابر نیک کریوس عوض کند و مرد شماره یک جهان به سختی توانست به در چهارم اپن استرالیا صعود کند.
 دور سوم تنیس اپن استرالیا صبح جمعه آغاز شد. در مهمترین بازی نواک جوکوویچ برابر تیلور فریتس قرار گرفت و توانست ۳ بر ۲ حریف آمریکایی‌اش را شکست دهد. 
مرد شماره یک جهان روی فرم نبود و در ست نخست به سختی توانست تنیسور آمریکایی را ۷ بر ۶ شکست دهد. او در ست دوم شرایط بهتری داشت و ۶ بر ۴ پیروز شد. در ست سوم مشخص شد که تنیسور صربستانی مشکل جسمانی دارد. جوکوویچ در نهایت ۶ بر ۳ مغلوب شد تا بازی در ست چهارم جریان پیدا کند. فریتس از ضعف مرد شماره یک جهان بهره برد و با پیروزی ۶ بر ۴ توانست نتیجه را ۲ بر ۲ کند. 
در جریان ست چهارم بازی برای دقایقی متوقف شد تا تماشاگران ورزشگاه را ترک کنند چون قرنطینه جدید استرالیا از ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه شروع می‌شد. دولت این کشور به دلیل ابتلای یک مورد جدید به کووید ۱۹ پنج روز قرنطینه برقرار کرد که مردم تنها برای کارهای ضروری اجازه خروج از خانه را خواهند داشت. این قرنطینه خللی در رقابت‌های تنیس اپن استرالیا وارد نخواهد کرد و تنها بازی‌ها حداقل تا پنجشنبه بدون تماشاگر برگزار می‌شوند. 
جوکوویچ در ست پنجم شروع بهتری نسبت به ست قبل داشت و تمام تلاش خود را به کار برد تا از نخستین گرند اسلم سال حذف نشود. با این حال رقابت نزدیکی در جریان بود. او زمانی که ۳ بر ۲ پیش بود با یک بریک نتیجه را ۴ بر ۲ به نفع خود کرد تا شرایطش برای صعود هموار شود. تنیسور صربستانی دو گیم بعدی را هم به خود اختصاص داد و راهی دور چهارم شد. 
در یکی از جذاب‌ترین بازی های روز پنجم دومینیک تیم برابر نیک کریوس قرار گرفت و پس از ۳ ساعت و ۲۴ دقیقه رقابت مرد شماره سه جهان ۳ بر ۲ پیروز شد. تنیسور اتریشی در حالی حریف استرالیایی‌اش را شکست داد که ۲ بر صفر عقب افتاده بود. 
کریوس بازی را خوب شروع کرد و با حمایت هموطنانش در ست نخست ۶ بر ۴ پیروز شد. برتری تنیسور استرالیایی ادامه داشت و او ست دوم را هم با نتیجه ۶ بر ۴ به نفع خود پایان داد. تیم بالاخره در ست سوم قدرت خود را نشان داد و با پیروزی ۶ بر ۳ به جبران امیدوار شد. رقابت نزدیک دو تنیسور در ست چهارم هم ادامه داشت و مرد شماره سه جهان ۶ بر ۴ پیروز شد. در ست پایانی تیم توانست در گیم هفتم بریک کند و شرایط را برای پیروزی هموار کند. او در نهایت با نتیجه ۶ بر ۴ کریوس را شکست داد تا راهی دور چهارم شود. 
 الکساندر زورف به مصاف آدرین مانارینو رفت و ۳ بر صفر پیروز شد. مرد شماره هفت جهان ست اول و دوم را با نتایج مشابه ۶ بر ۳ به خود اختصاص داد و در ست پایانی ۶ بر یک حریف فرانسوی‌اش را شکست داد. 
حذف دیگو شوارتسمن از اتفاق های مهم دور سوم بود. تنیسور آرژانتینی در سه ست پیاپی مغلوب اسلان کاراتسف شد. مرد شماره ۹ جهان  هر سه ست را با نتایج مشابه ۶ بر ۳ واگذار کرد. 
میلوش رائونیچ در یک رقابت نزدیک ۳ بر یک مارتن فوکسوویچ را شکست داد. گریگور دیمیتروف به دلیل انصراف کارنیو بوستای مصدوم به دور بعد صعود کرد. 
دنیس شاپووالف با نتیجه ۳ بر یک مغلوب الیاسیم شد و از نخستین گرند اسلم سال حذف شد. در دیگر بازی دوسان لایوویچ توانست ۳ بر یک پدرو مارتینس را شکست دهد. 
در بخش بانوان سیمونا هالپ به مصاف ورونیکا کودرمتووا رفت و ۲ بر صفر پیروز شد. بانوی شماره دو جهان در ست نخست ۶ بر یک و ست دوم ۶ بر ۳ حریفش را شکست داد. 
نائومی اوساکا برابر جابور قرار گرفت و ۲ بر صفر پیروز شد. تنیسور ژاپنی با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ حریف تونسی‌اش را مغلوب کرد. 
سرنا ویلیامز مقابل آناستازیا پوتاپووا بازی کرد و ۲ بر صفر حریفش را شکست داد تا نودمین پیروزی‌اش را در اپن استرالیا جشن بگیرد. تنیسور آمریکایی برای پیروزی در ست نخست به زحمت افتاد اما در نهایت توانست ۷ بر ۶ برنده شود. بانوی شماره ۱۰ جهان در ست دوم به راحتی حریفش  را شکست داد و با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد. 
گاربینیه موگوروسا، آرینا سابالنکا، مارکتا وندروسووا و ایگا اسویاتک هم با پیروزی برابر حریفانشان به دور چهارم صعود کردند. 
کد مطلب: 144801
برچسب ها: تنیس‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *