۱
۰
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به ضرورت طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی از تصویب کلیات و پنج ماده اول خبر داد.
بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به ضرورت طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی از تصویب کلیات و پنج ماده اول خبر داد.
علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در جلسات گذشته به تصویب رسیده بود. در جلسه امروز با حضور دستگاه‌های مختلف ۵ ماده اول این طرح را بررسی و تصویب کردیم.
نماینده مردم ساری در مورد این طرح گفت: انتقال از صندوق بازنشستگی به صندوق بازنشستگی دیگر چه به‌صورت ارادی و چه به‌صورت غیرارادی امری عادی و دارای فراوانی قابل توجه است. 
بابایی در مورد مشکلات به وجود آمده در این بخش گفت: اقدام دولت در یکی دو سال اخیر مبنی بر تصویب نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی سوابق خدمت اشخاص از یک صندوق به صندوق دیگر بدون الزام به بروزرسانی مبالغ در صندوق مبدأ باعث شد تا هزینه‌ای زیاد بر بیمه‌شده تحمیل و اعتراض‌های فراوانی متوجه مجلس و دولت شود.
وی افزود: ضرورت بروزرسانی این مبالغ در نقل و انتقال منابع از یک صندوق به صندوق دیگر، مجلس را برآن داشت تا در قالب بند "ز" تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ صندوق‌ها را مکلف به بروزرسانی و حذف بار اضافی ناشی از نقل و انتقال بر دوش بیمه‌شده، نماید. 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: مخالفت دولت و مجلس در زمان رسیدگی به بودجه سال ۹۴ در تکرار این بند به‌علت ایراد شورای نگهبان نسبت به قانون‌گذاری ضمن لایحه بودجه، ما را بر آن داشت تا نسبت به تهیه طرح نظام‌مند نقل و انتقال حق بیمه با بازنشستگی اقدام نماییم. برای قانون‌مند شدن روال نقل و انتقال و جلوگیری از اجحاف به بیمه‌شدگان این طرح تقدیم مجلس شده است.
وی در پایان با اشاره به حضور مسئولانی از بیمه‌های کشور اعم از تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بیمه بازنشستگی کشوری، مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسه امروز گفت: ادامه بررسی این طرح به جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده موکول شد تا در کارگروهی که بدین منظور تشکیل شده مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن در قالب گزارش در نشست فوق‌الذکر ارائه شده و پیرامون آن تصمیم‌گیری شود.
کد مطلب: 144939
برچسب ها: سوابق بیمه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فیروزقربانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خدا قوت به نماینده گان محترمی که دنبال از بین بردن این ظلم به بیمه شده گان هستند که چندین سال حق پرداختی بیمه و عمرشان با انتقال حق بیمه از یک صندوق به صندوق دیگه از بین می ره و توسط صندوقها به یغما و دزدی میرود من ۱۰سال حق بیمه تامین اجتماعی دارم صندوق بازنشستگی قبول نمیکند میگوید حق بیمه شما از شرکت خصوصی بوده(از شرکتهای بنیاد جانبازان)!!!!!