۰
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴

رونمایی از لباس جدید کادر درمان

مراسم رونمایی از لباس جدید ضد کرونای کادر درمان با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت برگزار شد.
رونمایی از لباس جدید کادر درمان
مراسم رونمایی از لباس جدید ضد کرونای کادر درمان با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت برگزار شد.
به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، این لباس جدید پیشرفته با تلاش دانشجویان نخبه برای حفاظت کادر درمان در مقابل کرونا با تلاش دانشجویان نخبه طراحی و تولید شد. این لباس ایزوله جدید با ویژگی های کاربردی طراحی شد و باعث بهبود شرایط خدمت رسانی  و کاهش فرسودگی کادر درمان می شود.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: این لباس ایزوله هیدرولیک  به دلیل مختصات فنی کاری نوآورانه و منحصر به فرد است.
وی افزود: مهمترین ویژگی این محصول داخلی این است که توسط یک جمع دانشجویی و در راستای تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان صورت گرفته است. این تیم چهار نفره با کار فشرده و نگاهی علمی موفق به تولید این محصول ۱۰۰ درصد داخلی و وطنی برای حفاظت و صیانت از جان مدافعان سلامت شدند.
دکتر زالی ضمن تبیین روند تولید این لباس محافظتی خاطرنشان کرد: مجریان اصلی برای تهیه این لباس ضمن حضور در بخش های بالینی و گفت وگو با مدافعان سلامت این محصول را مطابق با نیاز سنجی میدانی و بصورت کاربردی تولید کردند.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری و تلاش دانشجویان مجری این محصول به تبیین ویژگی ها و مزایای این لباس جدید ایزوله پرداخت.
به گفته دکتر زالی ویژگی های مناسب ارگونومیک، یکسره بودن و افزایش ایمنی، بالا بودن سطح تهویه و ضدتعریق بودن، نفوذ ناپذیری نسبت به سایر آلاینده ها، قابلیت شست وشو، سبکی، راحتی فیزیکی و مکانیکی از جمله مزایای مهم این لباس جدید  طراحی شده است.
وی تکریم مدافعان سلامت را محور اصلی این مراسم نمادین برشمرد و ضمن تقدیر از رشادت و ایثارگری آنان در یک سال گذشته یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد زیادی از کادر درمان و بهداشت کشور در حین خدمت به بیماران به کرونا مبتلا شده و حدود ۳۰۰  نفر از آنان نیز به شهادت رسیدند.
 زالی با بیان این که کارکنان نظام سلامت بالاترین شانس ابتلا به بیمار کرونا را دارند، گفت: مطالعات نشان داده با توجه به میزان بالای مواجهه این افراد با ویروس به ویژه در بخشهای کرونایی ۳,۴ برابر بیشتر از سایر افراد به بیماری مبتلا می شوند.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از وسایل حفاظتی مناسب توسط مدافعان سلامت خاطرنشان کرد: امروز با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی از نظر تولید البسه و گان به اشباع و خودکفایی و صادرات به سایر کشورها رسیدیم. باید به تولیدکنندگان داخلی دست مریزاد بگوییم که ضمن توسعه کمی به کیفیت و نوآوری در این عرصه نیز پرداخته اند.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه رشادت و ایثارگری مدافعان سلامت و شهدای این عرصه را یادآور شد که در راستای خدمت رسانی به  بیماران مجاهدانه در تلاش هستند و در این نبرد بسیاری از آنان به کرونا مبتلا شده و عوارض فرم شدید بیماری تا مدتها آنان را آزار می دهد.
وی بالاترین میزان ابتلا به کرونا را مربوط به کارکنان نظام سلامت در استان تهران ذکر کرد که به دلیل حجم بالای بیماران ، گستردگی و تنوع خدمات ارایه شده و همچنین ارجاع بیماران به تهران صورت می گیرد و افزود:  تاکنون حدود ۵۷۰۰ نفر از کادر بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مبتلا به کرونا شده اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه این پروژه حاصل تلاش تیمی چهارنفره متشکل از دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و استاد راهنما، منیر سید صالحی مدیر پروژه و معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی، سیامک برزیده دانشجوی دانشگاه، حامد اسد زاده کارشناس ارشد مهندسی طراحی صنعتی است.
سیامک برزیده در این مراسم با اشاره به ویژگی های این پروژه  گفت: در طراحی این لباس خستگی و گرمای ناشی از پوشیدن لباس گان، مورد نظر بود و در لباس جدید شرایطی برای کاهش دما و خستگی ناشی از پوشیدن لباس فراهم شده است.
 حامد اسدزاده - کارشناس ارشد مهندسی طراحی صنعتی  نیز به بهره گیری از علوم ارگونومی فیزیک شیمی آناتومی و فیزیولوژی در طراحی این لباس اشاره کرد.
در خاتمه این مراسم نمادین با حضور دکتر زالی - فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، منیر سید صالحی معاون اجرایی معاونت دانشجویی ، حامد اسدزاده و سیامک برزیده دانشجوان طراح از این لباس جدید ایزوله تولید داخلی رونمایی شد.
کد مطلب: 145117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *