۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶
سالن تولید گیربکس شش سرعته، به نام سردار دل‌ها مزین شد

تولید۷۸ هزار محصول با گیربکس شش سرعته

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تولید ۷۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی مجهز به گیربکس شش‌سرعته در سال آینده خبر داد و گفت: رانا پلاس، دنا پلاس و دنا پلاس بهینه‌شده از جمله این محصولات خواهد بود
تولید۷۸ هزار محصول با گیربکس شش سرعته


مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تولید ۷۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی مجهز به گیربکس شش‌سرعته در سال آینده خبر داد و گفت: رانا پلاس، دنا پلاس و دنا پلاس بهینه‌شده از جمله این محصولات خواهد بود.
ایکوپرس- فرشاد مقیمی با بیان این‌که از فردا روزانه شش دستگاه محصول رانا پلاس سقف شیشه‌ای مجهز به گیربکس شش‌سرعته تولید خواهد شد، افزود: گیربکس شش‌سرعته برای ایجاد مزیت رقابتی، صرفا بر تولیدات با نام و نشان ایران‌خودرو تطبیق داده خواهد شد‌.
وی نیرومحرکه را از جمله شرکت‌های مهم زیرمجموعه ایران‌خودرو برشمرد و عنوان کرد: این شرکت ظرفیت تولید روزانه ۲۴۰۰ دستگاه گیربکس را دارد که ظرفیت روزانه ۴۰۰ دستگاه آن به گیربکس شش‌سرعته اختصاص خواهد یافت. این شرکت محصولات خود را برای سایر خودروسازان نیز ارایه می‌کند.
مقیمی از توسعه گیربکس و طراحی و تولید گیربکس نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در سال ۱۴۰۰ نیز خبر داد و اظهار کرد: در سال آینده تولید گیربکس نیمه اتوماتیک MT6  با هدف ۸۵ هزار دستگاه و AMT6 با هدف تولید ۱۲ هزار دستگاه با سطح داخلی‌سازی ۳۰ درصدی کلید خواهد خورد. در ادامه توسعه این بخش از پلتفرم خودرو، گیربکس اتوماتیک DCT را به تولید خواهیم رساند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، دستاورد مهم پروژه گیربکس شش‌سرعته با مدیریت جهادی در ایران‌خودرو را، فراتر از تولید گیربکس، ایجاد اعتماد به نفس در زنجیره تامین و توان جوانان کشور در پیشبرد اهداف توسعه‌ای صنعت خودرو کشور دانست و بیان کرد: دستاورد امروز، یقینا در تحقق سایر اهداف این بخش از جمله توسعه گیربکس‌های نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک در آینده نزدیک، راهگشا خواهد بود.
مقیمی تصریح کرد: همراهی و همکاری برخی نهادها از جمله هوا-فضای سپاه و شرکت‌های دانش‌‌بنیان نیز در تسریع اجرای پروژه نقش مهمی داشته است.
وی کاهش مصرف سوخت دو تا دو و نیم درصدی و کاهش میزان آلایندگی خودرو، کاهش نیرو و زمان تعویض دنده، کاهش دور و صدا و همچنین کاهش استهلاک موتور و گیربکس را از نتایج بهره گیری از گیربکس‌های شش سرعته دانست و گفت: ۱۰۰ درصد این گیربکس توسط متخصصان شرکت نیرومحرکه، ایران‌خودرو و ساپکو انجام شده است. در این پروژه ۸۵ سازنده مشارکت می کنند که ۲۱ سازنده از این تعداد به تازگی به شبکه تامین گیربکس افزوده شده اند.
مقیمی یادآور شد: مشاوران خارجی زمان ۱۸ تا ۲۴ ماه را برای به ثمر رسیدن و بهره برداری از این طرح پیش بینی کرده بودند اما متخصصان داخلی توانستند این زمان را به هشت ماه کاهش دهند و محصول نهایی را بدون حضور کارشناسان خارجی به نتیجه برسانند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو صرفه‌جویی ارزی حدود ۸۷ میلیون یورویی در طی چهار سال را از نتایج مهم این پروژه دانست و خاطرنشان کرد: گیربکس شش دنده قابلیت نصب بر روی اکثر خودروها را دارد و تولید آن در شرایط تحریمی و داخلی‌سازی آن کاری جهادی به شمار می رود. در حال حاضر با فعال شدن خط تولید این گیربکس، فرصت شغلی برای ۱۵۰ نفر ایجاد و این تعداد نیروی انسانی به خط تولید اضافه شده است.
وی بهبود کیفیت و عملکرد خودرو را نیز از نتایج استفاده از این گیربکس عنوان کرد و افزود: با بهبودهای اعمال‌شده و تسهیل قابلیت رانندگی و تعویض دنده، رضایت مشتریان افزایش خواهد یافت.
مقیمی عنوان کرد: پیشرفت پروژه ها در شرایطی حاصل شده که تحریم های همه‌جانبه مالی، فناوری و تجاری در شدیدترین حالت قرار داشته و شرکای خارجی همکاری های خود را با ایران خودرو و زنجیره تامین قطع کرده بودند.
وی به توانمندی سازندگان قزوین اشاره کرد و گفت: در این استان ۳۵ قطعه‌ساز ایران‌خودرو شامل ۶ درصد کل قطعه‌سازان این شرکت در حال فعالیت هستند که سهم ارزشی ۱۵ درصدی را در تامین قطعات آن دارند.
مقیمی تصریح کرد: با تایید مجوز مرکز نوآوری گیریکس کشور در شرکت نیرومحرکه توسط وزارت علوم و تحقیقات و شکل‌گیری فعالیت‌های پژوهشی گیربکس، استان قزوین تبدیل به قطب علمی در طراحی و تولید گیربکس خواهد شد‌.
وی حمایت مسوولان و تامین منابع مالی مورد نیاز را شرط مهم موفقیت در مسیر توسعه گیربکس محصولات و دستیابی به اهداف عالی تعیین شده در سطح ملی دانست.
گفتنی است، سالن تولید گیربکس شش سرعته در شرکت نیرومحرکه، به نام سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.
 
کد مطلب: 145631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *