۰
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۳

علت گرایش افراد به پخش مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به قیمت بالای هر کیلوگرم انواع موادمخدر و سود بالای خرده‌فروشان موادمخدر و توجیه اقتصادی بالای این کار، برخی از افراد اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر می‌کنند.
علت گرایش افراد به پخش مواد مخدر
 فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به قیمت بالای هر کیلوگرم انواع موادمخدر و سود بالای خرده‌فروشان موادمخدر و توجیه اقتصادی بالای این کار، برخی از افراد اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر می‌کنند.
سردار رحیم جهانبخش ظهر امروز (۱۲ اسفندماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان، افزود: با توجه به قیمت بالای هر کیلوگرم انواع موادمخدر و سود بالای خرده‌فروشان موادمخدر و توجیه اقتصادی بالای این کار، برخی از افراد اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر می‌کنند که اگر بحث دستگیری‌ها و هزینه‌های توقیف خودرو و موتورسیکلت نباشد، تعداد افراد توزیع‌کننده موادمخدر در استان بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه کشت مختص خشخاش در هیچ نقطه‌ای از استان زنجان (کشت به صورت عامل) تا این لحظه مشاهده نشده است، اظهار کرد: یک نوع خشخاش بومی خودرو در ارتفاعات طارم و خرم‌دره وجود دارد که ممکن است بومیان منطقه قصد بهره‌برداری از آن را داشته باشند ولی در استان کشت نمی‌شود.
جهانبخش با اشاره به اینکه در برخی از اوقات ماده مخدر گل و گراس (شاهدانه) در بین بوته‌زارهای آفتاب‌گردان، گندم و یونجه‌زارها کشت می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده و بیش از ۳۳۶ نفر در این خصوص دستگیر شدند که از این تعداد بیش از ۲۱۴۳ نفر معتاد بلامکان و ولگرد بودند و ۴۶۳ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت توقیف شده است.
این مسئول، از اجرای بیش از ۱۸۷۱ مرحله طرح پاکسازی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: طی دو ماه اول امسال که امکان جمع‌آوری معتادان وجود نداشت، سرقت‌ها ۶۵ درصد افزایش پیدا کرد، بنابراین اثر جمع‌آوری و تحت کنترل قرار دادن معتادان، می‌تواند اثر مثبتی در حوزه امنیت اجتماعی داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه کشفیات موادمخدر نسبت سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی بودیم، ادامه داد: در بحث دستگیری و جمع‌آوری معتادان نیز بیش از ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است.
جهانبخش با اشاره به لزوم توجه عشایر کوچ‌نشین به ویژه در مناطقی که خشخاش خودرو وجود دارد، اظهار کرد: استان زنجان در بحث اعتیاد، سی‌ومین استان کشور بوده و با توجه به اینکه امسال تنها ۳۰ نفر معتاد خانم در استان داشتیم، در این حوزه نیز استان دارای کم‌ترین آلودگی است، گفتنی است زنجان در زمینه توانمندی کنترل موضوع اعتیاد در سطح کشور در گروه خود و در کشور رتبه اول را کسب کرده است.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به خانواده معتادان استان، افزود: خانواده معتادان استان جزو آسیب‌پذیرترین و آسیب‌زاترین خانواده‌ها هستند که فاقد هرگونه حامی بوده و مستحق‌تر از بسیاری از افرادی هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی‌اند، بنابراین نباید غافل شویم و اگر به این خانواده‌ها رسیدگی نشود گرایش به موادمخدر و گرایش به سمت فحشاء را شاهد خواهیم بود که می‌تواند جامعه و استان را به قهقرا ببرد.
این مسئول در رابطه با علت توسعه موادمخدر در استان، خاطرنشان کرد: قیمت عمده‌فروشی یک کیلوگرم ماده مخدر تریاک ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، یک کیلوگرم هروئین ۳۸ میلیون تومان، یک کیلوگرم شیشه ۴۰ میلیون تومان و یک کیلوگرم حشیش ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، یک کیلوگرم ماده مخدر گل ۳۰ میلیون تومان و یک کیلوگرم گراس نیز حدود ۲ میلیون تومان بوده و درآمد روزانه خرده‌فروش‌ها در محل خرده‌فروشی موادمخدر حدود ۳ میلیون نومان سود خالص و ماهیانه ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان از قبل موادمخدر سود می‌برند که نشان می‌دهد توجیه اقتصادی تهیه و توزیع موادمخدر بالا است.
کد مطلب: 145823
برچسب ها: مواد مخدر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *