۰
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱
نظری عنوان کرد:

بیمه باید به کمک صنعت و کشاورزی بیاید

رییس مرکز توسعه مدیریت و منابع سازمان مدیریت بحران کشور خواستار تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن باغات و محصولات کشاورزی شد.
بیمه باید به کمک صنعت و کشاورزی بیاید
رییس مرکز توسعه مدیریت و منابع سازمان مدیریت بحران کشور خواستار تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن باغات و محصولات کشاورزی شد.
دکتر بهنام نظری ۱۵ اسفندماه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خنداب در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب قانون مدیریت بحران پس از ۴ سال، اظهار کرد: این قانون شرایط ویژه ای را برای سازمان مدیریت بحران ایجاد کرده است و هدف از حضور در این شهرستان تبیین و ارائه نظرات در این قانون بوده است، در واقع این قانون همه دستگاه های متولی را موظف کرده است در مواقع بحرانی تکالیف خاص محوله را به انجام برسانند.
وی با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده بحث مدیریت بحران در کشور وحدت فرماندهی بوده است که در این قانون به صراحت اعلام شده است، افزود: مدیریت بحران در شهرستان به عهده فرماندار و در استان به دوش استاندار است و این تعیین تکلیف کمک می کند که در مواقع مخاطرات طبیعی بتوانیم از ظرفیت های شهرستان و استانی به خوبی استفاده کنیم و در نهایت همه امکانات موجود بکارگیری شود.
نظری استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی و سمن ها را از دیگر ظرفیت های موجود در مواقع بحرانی دانست که در قانون مدیریت بحران مدنظر قرار گرفته است و گفت: اگر در طول کمک رسانی در مواقع بحران افراد دچار مشکل شوند قطعا طبق قانون مصوب حمایت های لازم از آنها اعمال می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان خنداب مانند کشاورزی که شناخته شده است، افزود: متاسفانه تغییر اقلیم و برخی رخدادها به باغات و مزارع خساراتی وارد کرده است که در حال بررسی هستیم و امیدواریم تا حد امکان جبران کنیم، موضوع بیمه را با جدیت دنبال خواهیم کرد تا مسئولان صندوق بیمه کشاورزی در شهرستان حاضر شوند و از نزدیک مشکلات را بررسی کند و در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن باغات و مزارع باید اقدام کرد.
رییس مرکز توسعه مدیریت و منابع سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: صنعت بیمه امروز باید به کمک صنایع و موارد مختلف مانند کشاورزی بیاید. اگر به سمت بیمه حرکت نکنیم و تمام بودجه و امکانات دولت را برای جبران خسارت به کار بگیریم جوابگو نخواهد بود، باید در حرکتی دو سویه از جانب صندوق بیمه کشاورزی و کشاورزان به موقع نسبت به بیمه کردن محصولات اقدام شود تا در مواقع وقوع خسارت ظرفیت جبران خسارت و رفع مشکلات امرار معاش کشاورزان مهیا باشد.
به گزارش ایسنا، فرماندار خنداب نیز اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی خاص شهرستان، برنامه ریزی های منظم و ایجاد سازوکار تصمیم گیری مناسب در امور مدیریت بحران به جهت پیشگیری، کنترل و نظارت دقیق در اینگونه حودث طبیعی امری مهم و ضروری است.
حسن خزایی پور افزود: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان با دقت و سرعت عمل نسبت به شناسایی و پیگیری نقاط بحرانی و حادثه خیز تلاش کرده و روسای ادارات شخصا پیگیر امور باشند.
وی بر ضرورت بازگشایی مسیر عبور سیل در داخل شهر توسط شهرداران و روستاها توسط دهیاران و آمادگی همه جانبه در زمان های بحرانی تاکید کرد.
کد مطلب: 145977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *