۰
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۹

استیضاح مدیران بی بی سی

پارلمان انگلیس مدیران «بی‌بی‌سی» را به خاطر فساد مالی استیضاح می‌کند
به گزارش فارس، رسانه دولتی بی‌بی‌سی خبر داد نمایندگان مجلس انگلیس قرار است از یکی از اعضای شورای مدیریت بی‌بی‌سی درباره پرداخت دستمزد هنگفت به مدیر کل این شبکه خبری که چندی پیش از سمتش کنار رفت، سوال کنند.
مدیر کل بی‌بی‌سی، روز ۲۱ آبان در حالی که تنها ۵۴ روز از دوران ریاستش می‌گذشت پس از پخش برنامه‌ای از رسانه تحت امرش درباره فساد جنسی یکی از سیاستمداران سابق حزب محافظه‌کار انگلیس از سمت خود استعفا کرد.
پیش از این رسانه‌های خبری گزارش داده بودند آقای «انتویسل» در ازاء ریاست کوتاه مدتش در بی‌بی‌سی که تنها ۵۴ روز دوام داشت،۴۵۰ هزار یورو حقوق دریافت کرده و قرار است ۸۷۷ هزار یورو نیز بابت حقوق و مزایای بازنشستگی دریافت کند ـ این در حالی است که مطابق با این گزارش‌ها میزان حقوق پرداختی به مدیر کل مستعفی بی‌بی‌سی، دو برابر میزان قید شده در قرار داد وی بوده است.
اکنون گفته می‌شود قرار است نمایندگان انگلیس آقای «آنتونی فرای»، از اعضای هیئت مدیره بی‌بی‌سی درباره اینکه چرا «جرج انتویسل»، مدیر کل استعفا کرده بی‌بی‌سی، درمدت کوتاه مدیریت ۵۴ روزه‌اش ۴۵۰ هزار پوند حقوق دریافت کرده است سوال کنند.
علاوه بر این، نمایندگان عضو کمیته حسابهای دولتی پارلمان انگلیس جمعی از مدیران اجرایی ارشد بی‌بی‌سی را مورد سوال قرار خواهند داد.
همچنین گزارش شده احتمال دارد بار دیگر از «زارین پیتل»، رئیس دفتر امور مالی بی‌بی‌سی درباره روشهایی که وی برای دور زدن مالیات به کار می‌گیرد، سوال کنند.
در ماه جولای سال جاری کمیته حسابهای دولتی از خانم «پیتل» درباره صحت گزارشهایی که ادعا می‌کردند وی حقوق صدها نفر از مجریان این شبکه را به گونه‌ای پرداخت می‌کند که مالیات کمتری به دولت پرداخت شود، سوال کرد. وی این ادعاها را تکذیب کرد.
کد مطلب: 14623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *