۰
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۴

انتقاد رئیس کمیته ملی المپیک از میزبانی بحرین

رییس کمیته ملی المپیک گفت: اعطای میزبانی بازی های مقدماتی تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 به بحرین حاصل تبانی فوتبال جهان و آسیاست.
رییس کمیته ملی المپیک گفت: اعطای میزبانی بازی های مقدماتی تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 به بحرین حاصل تبانی فوتبال جهان و آسیاست.
به گزارش روز جمعه ایرنا، سید رضا صالحی امیری در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص اعطای میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی فوتبال ایران به کشور بحرین افزود: اخلال یک ساله در خصوص تهیه اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث شد خللی در ارتباط ایران و فدراسیون فوتبال آسیا به وجود آید که منجر به چنین تصمیمی شود.
وی گفت: فوتبال نباید تحت تاثیر تصمیم های پنهانی و سیاسی قرار گیرد. دلایلی که آورده شده قانع کنند نیست. سکوت معنا دار دو هفته ای فیفا تضییع کننده حقوق فوتبال ایران است.
صالحی امیری افزود: این حرکت مغایر همه اصول و چارچوب های ورزشی و کاری غیر اخلاقی است. این مجموعه رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه ای را باید در یک پازل بزرگتر سیاسی دید.
رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به اشتباه بودن حمایت از شیخ سلمان اظهار داشت: حذف میزبانی ایران و اعطای آن به کشور بحرین نتیجه تبانی در فوتبال آسیا و سکوت فدراسیون جهانی فوتبال است.
صالحی امیری گفت: این موضوع طی جلسه مشترکی با وزارت خانه های ورزش، امور خارجه و کمیته ملی المپیک در هفته آتی پیگیری خواهد شد.
 بنا به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور، بحرین میزبان چهار بازی پایانی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تصمیم در حالی اعلام شد که در صورت برگزاری بازی ها به روال عادی ایران در دور برگشت بازی‌ها، سه دیدار از چهار دیدار خود را میزبانی می کرد و بحرین تنها میزبان ۲ دیدار می شد. 
ایران با تیم های فوتبال عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج هم گروه است و در دور رفت این مسابقات ۲ برد و ۲ باخت کسب کرده و با ۶ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی گروه خود قرار دارد. تیم عراق با ۱۱ امتیاز و بحرین با ۹ امتیاز در جایگاه اول و دوم قرار دارد. 
کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز پیش نیز میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به کشورهای عربستان، امارات و هند واگذار کرد. 
 مسابقات فوتبال آسیا به خاطر شرایط سخت کرونا قرار است به صورت متمرکز برگزار شود. 
کد مطلب: 146338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *