۰
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۱

شکایت ایران به سازمان ملل

سفیر ایران در سازمان ملل متحد به ۷ پرواز جاسوسی هواپیماهای آمریکایی به نزدیکی بوشهر (شهری که در آن نیروگاه هسته ای واقع شده) اشاره کرده است. وی در این پیام به دبیر کل سازمان ملل متحد می نویسد که هواپیماهای نظامی آمریکا به طور مداوم حریم هوایی کشور ایران نقض می کنند.
ایران به خاطر «نقض مکرر حریم هوایی توسط نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان» از ایالات متحده آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است. 
محمد خزایی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد در یک پیام ویژه به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد می نویسد که هواپیماهای نظامی آمریکا به طور مداوم حریم هوایی کشور ایران نقض می کنند.
در این نامه آمده‌ است که هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا طی ماه اکتبر «در هفت مورد» بر فراز مناطق ساحلی بوشهر پرواز کرده‌اند و اخیراً نیز در تاریخ یکم نوامبر یک پهپاد آمریکایی «تمامی هشدارهای رادیویی را نادیده گرفته» و وارد حریم هوایی ایران شده‌ است.
ایران در این نامه از بان گی‌مون خواسته‌ است تا به آمریکا در مورد «ادامه اعمالی که ناقض قانون بین‌الملل» است هشدار دهد و «پیامدهای نامطلوب هرگونه عمل تحریک‌آمیز و خطرناک که مسئولیت آن به پای ایالات متحده خواهد بود» را به آن کشور گوشزد کند.
وی گفت: "این یک فعالیت خطرناک بر خلاف استانداردهای بین المللی است. دولت ایالات متحده آمریکا باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد."
آمریکا هنوز واکنشی به این نامه نشان نداده است.
کد مطلب: 14676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *