۰
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۸

طرح اخضر ابراهیمی درباره سوریه

«اخضر ابراهیمی» فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب از روز پنج‌شنبه آینده طرحی شبیه به طرح «کوفی عنان» ارائه می‌کند.
به گزارش فارس، روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی نوشت که ابراهیمی پنج‌شنبه آینده طرح خود برای حل بحران سوریه را به شورای امنیت که قرار است برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل جلسه دهد، ارائه می‌کند.
بر اساس این گزارش طرح ابراهیمی به طرح کوفی عنان استناد دارد و نقاط اصلی توافقنامه ژنو را بدون حل قضایای اصلی اختلافی اخذ کرده است.
ابراهیمی در طرح خود تشکیل یک دولت ترکیبی متشکل از نمایندگان نظام سوریه و معارضین برای اداره مرحله انتقالی تا بهار سال ۲۰۱۴ را پیشنهاد کرده است و این دولت انتقالی از اختیارات اجرایی گسترده‌ای برخوردار خواهد بود.
این طرح بر انتخابات پارلمانی و محلی پس از سپری شدن دوره تعیین شدن تحت نظارت سازمان ملل متحد تاکید دارد.
در این طرح به هیچ مذاکره مستقیمی بین نظام سوریه و معارضین اشاره نشده و دولت انتقالی به منزله میز مذاکرات و گفت‌وگو به منظور اجرای اصلاحات قانون اساسی عنوان شده است.
به گفته منبع دیپلماتیک اروپایی ابراهیمی رهبران سوریه را در جریان برخی جزئیات این طرح قرار داده است و رهبران سوریه نیز با هر گونه پیشنهادی برای کاهش اختیارات ریاست جمهوری مخالفت کرده‌اند.
ابراهیمی معتقد است که روسیه با این طرح موافقت خواهد کرد زیرا با پیشنهادات روس‌ها در توافقنامه ژنو همسویی دارد و بخش زیادی از خواسته‌های روس‌ها را برآورده می‌کند.
ابراهیمی همچنین پیشنهاد خواهد کرد که دفتر کار وی از نیویورک به قاهره انتقال داده شود.
کد مطلب: 14678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *