۰
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۴

نگرانی ریاض از تحولات هسته‌ای ایران

وزارت خارجه عربستان نسبت به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرد.
وزارت خارجه عربستان نسبت به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با نگرانی تحولات کنونی برنامه هسته‌ای ایران که آخرین آن ها افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد است را دنبال می کند و ادعا کرد: این امر را نمی توان برای استفاده در موارد مسالمت آمیز به شمار آورد.
در این بیانیه آمده است : عربستان از ایران می خواهد که با تشدید تنش مقابله کند و منجر به افزایش ناامنی و بی ثباتی در منطقه نشود و با جدیت وارد مذاکرات کنونی شود.
عربستان سعودی همچنین تاکید کرده است که برنامه هسته ای ایران باید در چارچوب خواسته های جامعه بین المللی و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد و گفته است که این امر صلح و امنیت را در منطقه و جهان محقق می کند و انتشار سلاح کشتار جمعی را متوقف می کند.
عربستان سعودی تاکید کرده است که جامعه بین المللی باید نگرانی های کشورهای منطقه نسبت به اقدامات ایران از جمله برنامه هسته‌ای را جدی بگیرد و به توافقی با تهران برسد که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود.
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای ادامه گفت‌وگوها و نشست کمیسیون مشترک برجام به وین رفته است، روز گذشته از آغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در کشور خبر داد.
سید عباس عراقچی در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.
عراقچی همچنین اعلام کرد: یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.
کد مطلب: 147808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *