۰
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۷

برگزاری قطعی جام جهانی فوتسال

فدراسیون جهانی فوتبال زمان دقیق برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال را اعلام و به شایعه لغو آن پایان داد.
برگزاری قطعی جام جهانی فوتسال
فدراسیون جهانی فوتبال زمان دقیق برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال را اعلام و به شایعه لغو آن پایان داد.

به گزارش ایرنا، سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی، آخرین جزییات جام جهانی فوتسال که قرار است در لیتوانی برگزار شود را اعلام کرد. این رقابت‌های کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار خواهد شد و فیفا امروز کاوناس را به عنوان محل برگزاری افتتاحیه و فینال معرفی کرد. پیش از این رقابت های جام جهانی فوتسال قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما شیوع کرونا در جهان باعث شد تا این مسابقات با یکسال تاخیر برگزار شود.

کاوناس، ویلنیوس و کلایپدا شهرهای میزبان این رقابت‌ها هستند و قرار است ۵۲ مسابقه با حضور ۲۴ تیم در این سه شهر برگزار شود.

«توماس دنیلوویچیوس» رییس فدراسیون فوتبال لیتوانی در خصوص میزبانی کشورش از جام جهانی فوتسال گفت: لیتوانی در حال آماده شدن برای میزبانی از بهترین بازیکنان فوتسال در جهان است و ما بی صبرانه منتظر این رویداد بزرگ هستیم. کاوناس، ویلنیوس و کلایپدا در تدارکات این رقابتها هستند و تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشتند.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم یکی از سرگرم کننده‌ترین جام های جهانی فوتسال را برگزار کنیم. کمیته سازماندهی محلی، دولت لیتوانی و شهرداری‌ها با نزدیک شدن به تاریخ شروع مسابقات، بسیار سخت و با هیجان زیادی کار می‌کنند تا آماده جام جهانی شوند.

به جز لیتوانی تا کنون تیم‌های قزاقستان، روسیه، پرتغال، اسپانیا، جمهوری چک و صربستان از اروپا توانستند جواز حضور در جام جهانی را بدست آورند. آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا نیز نماینده های آمریکای جنوبی در جام جهانی هستند.

جزایر سلیمان از اقیانوسیه و آنگولا، مصر و مراکش از قاره آفریقا هم سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده‌اند. و در آسیا نیز سه تیم ایران، ژاپن و ازبکستان به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کردند و تیم های عراق، لبنان، تایلند و ویتنام نیز باید با انجام دیدار های پلی‌آف به این مسابقات برسند. چهار سهمیه باقی‌مانده نیز با برگزاری رقابت‌های کونکاکاف مشخص خواهند شد.

فدراسیون جهانی فوتبال در پایان این گزارش، تاریخ برگزاری دیدارهای جام جهانی فوتسال را اعلام کرد که به شرح زیر است:

مسابقه افتتاحیه:  (۲۱ شهریور)
مرحله یک هشتم نهایی:  (۳۱ شهریور، ۱ مهر و ۲ مهر)
یک چهارم نهایی:  (۴ و ۵ مهر)
نیمه نهایی:  (۷ و ۸ مهر)
رده بندی و فینال:  (۱۱ مهر)

نخستین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال در سال ۱۹۸۹ در هلند برگزار شد و آخرین دوره آن در اکتبر سال ۲۰۱۶ در کشور کلمبیا برگزار و با قهرمانی تیم ملی فوتسال آرژانتین به پایان رسید.
کد مطلب: 149091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *