۰
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸

ورود ۸ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور تا خرداد

رئیس جمهور گفت: در روزهای آینده یک میلیون دوز و اوایل خرداد ۸ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار کشور قرار می‌گیرد.
ورود ۸ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور تا خرداد
رئیس جمهور گفت: در روزهای آینده یک میلیون دوز و اوایل خرداد ۸ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار کشور قرار می‌گیرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: هفته‌های گذشته با موج چهارم کرونا مواجه شدیم که این خیز حتی در گراف‌ها هم مشخص است، علی رغم اینکه مبتلایان به ویروس کرونا در این دوره‌ها بیشتر بودند، اما فوتی‌ها مانند دوره سوم بود که نشان از مراعات مردم و کادر درمان است؛ از همه مدافعان سلامت‌ها در سراسر کشور تشکر می‌کنم.
او افزود: اگر همه دست به دست هم نداده بودیم و این رنگ بندی‌ها برای مناطق مختلف انجام نشده بود، از پیک چهارم خارج نشده بودیم البته هنوز از پیک چهارم خارج نشدیم و ممکن است چند هفته طول بکشد.
رئیس جمهور گفت: در صورت اینکه واکسن کرونایی تایید شد و به کشور رسید باید فورا استفاده و از آن بهره‌برداری شود، گروه اول ما مدافعان سلامت بودند که از واکسن استفاده کردند و گروه بعدی افراد ۸۰ ساله بود که تزریق واکسن آن‌ها هم شروع شد؛ در روزهای آینده یک میلیون دوز دیگر واکسن در اختیار ما قرار می‌گیرد، اوایل خرداد نیز ۸ میلیون دوز دیگر بدست ما خواهد رسید و امیدواریم کواکس هم بتواند چند میلیون دوز در این فاصله در اختیار ما قرار دهد تا ما بتوانیم آن ۱۳، ۱۴ میلیون نفری که در اولویت اول ما هستند، در این دولت واکسینه شوند.
او افزود: امیدواریم از واکسن داخلی در تابستان استفاده شود و بتوانیم از واکسن کوپاستور استفاده کنیم و هر کدام آماده شد در اختیار مردم قرار بگیرد.
رئیس جمهور گفت: ویروس کرونای برزیلی، هندی و .. ما را نگران و ذهن ما را درگیر نکند، این ویروس هر موتاسیونی پیدا کند باید در مقابل آن دستور العمل ها را دقیق‌تر و حساب تر شده انجام داد، بنابراین مسیر همان است.
روحانی با بیان اینکه دولت موظف است با هر سختی که بوده واکسن کرونا بخرد و وارد کشور کند، گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون واکسن ما خریداری شد، اما کشور نیازمند واکسن داخلی است. ما باید کشورمان را به توانمندی‌های علمی و اساسی تجهیز کنیم.
وی ادامه داد: علت برنامه ای که برای واکسیناسیون در ستاد ملی کرونا مورد تاکید قرار دادیم، به دلیل این بود که در جهان مشاهده کردیم مرگ و میر عمدتا در سنین ۶۰ تا ۶۵سال و افراد دارای بیماری زمینه ای اتفاق می‌افتد، بر همین اساس برای این سنین در واکسیناسیون اولویت قرار دادیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: کرونا یک مسئله ملی و اساسی است و هیچ کس نباید از آن برای دست مایه سیاسی و خدایی نکرده برای انتخابات استفاده کند، بلکه همه باید تلاش کنیم تا از شر ویروس کرونا خلاص شویم.
کد مطلب: 149642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *